Kebab-2

Her finder du Klub medlemmernes egne lækre opskrifter

Redaktør: Administrator

Kebab-2

Indlægaf John.N » 27. nov 2013, 09:52

Så skulle jeg prøve med hakket kød hvor jeg souvide det først

Ingredienser :

1 Kg hakkede oksekød
2 tsk mel
1 dl.Vand
1 dl.olie
3½ spsk.Krydderiblanding

Krydderiblanding bestod af :
3 Spsk. Santa maria kebab krydderi
2 Spsk. Osmanli baharatlari köfte ve et baharate Købt i bazaren i slagelse

Jeg tog og rørte det hele godt sammen puttede det i et glas og i sousviden ved 57 grader i 3 timer

Der efter røg den på spydet

Vil sige det er den bedste til dato ungerne spiste helt vildt af det :)

Næste gang bliver det en blandning af denne her fars og cuvette / culotte tro jeg
Hilsen
John
————————-
Old Truckers BBQ deltager i BBQ konkurrencer i Europa og vi kan følges følgene steder:

Old Truckers BBQ Hjemmeside
Old Truckers BBQ Facebook
Old Truckers BBQ Instagram
Old Truckers BBQ Twitter
John.N
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: fårevejle

Re: Kebab-2

Indlægaf JBI » 27. nov 2013, 16:55

Det ser godt ud John :-))

Må jeg komme med et forslag til dit næste kødvalg, skulle du prøve hakket kalv og lam (hvis du altså kan lide lam)
Jeg syntes selv det giver en dejlig autentisk kebab-oplevelse som man får det mere sydpå, og plejer at lave det med 40% lam og 60% hakket kalv.

Jeg tillader mig lige hurtigt at vise vores old-school adana kebab vi lavede i et sommerhus i weekenden :D
Vi havde lånt et sommerhus i Jegum ferieland, og jeg havde fået oplyst der var en grill på terrassen..
Det var der også, men det var en af de her pejse/grills så der måtte improviseres en del ;)

jeg æltede farsen i hånden,for der var ingen røremaskiner eller andre elektriske hjælpemidler :o
Delte den op i 4 klumper der hvilede på køl det meste af eftermiddagen:

Da grillen var tændt op klemte jeg kebabfarsen rundt om spydene:

Her ses grillen, og spyddene passede selvfølgelig ikke i grillens bredde så der måtte igen laves lidt fusk.
Jeg fandt en gammel rist i det tilhørende skur, og en sten fra terrassen kunne holde den på plads.
Der var ingen lys på terrassen, men jeg lavede en projektør ved at hente en lommelygte-app til min telefon, og placerede denne i projektørholderen jeg lavede af en rulle toiletpapir.
Nu var der lys, og spyddene kom på grillen:

Spyddene fik tiden af indtagelsen af et glas Vermentino di Sardegna 2011. En dejlig vin vi stiftede bekendtskaber med på et pizzakursus i Italien for 1/2 års tid siden.

Ungerne venter utålmodigt på jeg lige skal tage et enkelt billede, men de var var helt vilde med kebabben, og der var ingen rester overladt til hunden denne gang.

God mad tager lang tid og sviner meget - Også på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Grillbut ... 0050753021
Mail: info@grillbutikken.dk
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Geografisk sted: Århus
GNV Region: GNV Østjylland

Re: Kebab-2

Indlægaf John.N » 28. nov 2013, 07:20

Det ser godt ud Jan
Mht.Lam så springer vi over her hos os da vi ikke bryder os om lam
Hilsen
John
————————-
Old Truckers BBQ deltager i BBQ konkurrencer i Europa og vi kan følges følgene steder:

Old Truckers BBQ Hjemmeside
Old Truckers BBQ Facebook
Old Truckers BBQ Instagram
Old Truckers BBQ Twitter
John.N
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: fårevejle

Tilbage til Medlemmernes opskrifter