Vildsvinespegepølser

Her finder du Klub medlemmernes egne lækre opskrifter

Redaktør: Administrator

Vildsvinespegepølser

Indlægaf Lennie » 5. okt 2009, 10:54

Så har jeg forsøgt mig med spegepølser igen (30/9). Denne gang med vildsvin som kødbestanddel, og ellers efter samme opskrift som sidst (viewtopic.php?f=11&t=756).

Natten til lørdag blev de så røget 1. gang (det begyndte desværre at regne om natten, så jeg ved ikke helt, hvor godt de har taget imod røgen, når luftfugtigheden var så høj, men nu må vi jo se.

Nu er de lige sat over til 2. gang røg, og så skal de i hvertfald have mindst 1. gang mere, men her er lidt billeder fra dagens opsætning.

Der blev ialt 18 pølser (små) af portionen på ialt 8 kg, og det er nok grænsen for, hvad jeg kan have på OTG'en med forlænger, når der også skal være lidt luft omkring pølserne.
Hilsen
Åse
Brugeravatar
Lennie
Grillklub medlem
Grillklub medlem

Geografisk sted: Dronninglund, Nordjylland
GNV Region: Region Nordjylland

Re: Vildsvinespegepølser

Indlægaf JBI » 5. okt 2009, 11:46

Og du bliver bare ved...det er simpelthen helt vildt det du får ud af smokeren, og nu noget så spændende som spegepølser af vildsvin :D
Det ser bare så godt ud, og jeg glæder mig meget til at høre om det færdige resultat samt se billeder af pølsen i skiver.

Vildsvinekød er jo noget kraftigere og mere "komprimeret" end alm. svin, så det må jo egentlig være perfekt til spegepølser.
Havde du boet omkring Århus, havde jeg sq kørt ud til dig og konfiskeret et lille stykke .-C
God mad tager lang tid og sviner meget - Også på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Grillbut ... 0050753021
Mail: info@grillbutikken.dk
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Geografisk sted: Århus
GNV Region: GNV Østjylland

Indlægaf Lennie » 5. okt 2009, 13:09

Arh Jan. Nu er det jo lige tidligt nok. De er jo ikke engang færdigrøgede endnu, og så skal de da lige have lov at sætte sig lidt også ... og smagen fordele sig ...., så om et par uger er de nok ved at være tjenlige :D

Men glæder mig da bestemt også til at smage. Pølserne af rådyr/dådyr blev da forrygende, så mon ikke også disse kan gå an ;)
Hilsen
Åse
Brugeravatar
Lennie
Grillklub medlem
Grillklub medlem

Indlægaf Fred » 6. okt 2009, 09:43

Grillklubbens sande pølsemester har igen kreeret en lækker spegepølse, denne gang med vildsvinekød - SUPER FLOT indlæg. .-)

Ingen tvivl om, at vi med JBI's forestående pølseprogram, Lennie's spegepølser og Speedi's hjemmebryg kan arrangerer en rigtig lækker og hyggelig julefrokost i grillklubben. .-Y......... .-s

Stedet kunne passende være Ormslev Forsamlingshus. .-)
"Resultater opnås når virkelystne mennesker samarbejder"

/Frederik
Brugeravatar
Fred
Æres Grillklub Medlem
Æres Grillklub Medlem

Geografisk sted: Lunderskov
GNV Region: Sydjylland - Jylland

Indlægaf Lennie » 6. okt 2009, 10:07

Fred skrev:Grillklubbens sande pølsemester har igen kreeret en lækker spegepølse, denne gang med vildsvinekød - SUPER FLOT indlæg. .-)

Ingen tvivl om, at vi med JBI's forestående pølseprogram, Lennie's spegepølser og Speedi's hjemmebryg kan arrangerer en rigtig lækker og hyggelig julefrokost i grillklubben. .-Y......... .-s

Stedet kunne passende være Ormslev Forsamlingshus. .-)

Ja, og med Freds lækre hjemmebag er vi jo godt kørende! ;) .-s .-s

Nu er de iøvrigt lige hængt til 3. og sidste gang røg, så nu mangler vi kun lidt modning, så er de spiseklare ::-P:
Hilsen
Åse
Brugeravatar
Lennie
Grillklub medlem
Grillklub medlem

Indlægaf Fred » 6. okt 2009, 10:46

Ormslev Forsamlingshus er desværre booket helt frem til februar. .-td

Er der stemning for det, kunne vi jo finde et andet sted i Århus området. :-v

NB. Ang. Prøvesmagning af vildsvinespegepølsen, skal vi selv hente dem eller sender du ud - modtager betaler naturligvis fragt og øvrige omkostninger. .-)

/Frederik
Brugeravatar
Fred
Æres Grillklub Medlem
Æres Grillklub Medlem

Indlægaf Lennie » 6. okt 2009, 16:28

Fred skrev:NB. Ang. Prøvesmagning af vildsvinespegepølsen, skal vi selv hente dem eller sender du ud - modtager betaler naturligvis fragt og øvrige omkostninger. .-)

Tja det kan vi jo snakke om ;o))
Hilsen
Åse
Brugeravatar
Lennie
Grillklub medlem
Grillklub medlem

Indlægaf helgesen » 12. okt 2009, 15:41

Lennie skrev:Der blev ialt 18 pølser (små) af portionen på ialt 8 kg, og det er nok grænsen for, hvad jeg kan have på OTG'en med forlænger, når der også skal være lidt luft omkring pølserne.

JA! JA! Åse, i morgen ta'r jeg min T-shirt på, den du ve' nok, så går jeg i gang med at lave en gang Frankfurtere, min helt egen opskrift, men med inspiration fra vores pølsetræf
for snart længe siden, hvor jeg fik mit første pølsespark. ::-o:

Jeg vil nok aldrig komme i nærheden af din produktion, men småt ka' jo osse være godt. :lol: :lol:
Mvh.
Helge
Rigtige mænd griller hele året
helgesen
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Favrskov
GNV Region: Region Midt

Indlægaf Lennie » 12. okt 2009, 17:51

Orh, lad bare være Helge. Jeg er jo nærmest kun kommet til spegepølser. Alle de andre pølser har jeg kun snuset til, men det skal nok komme ;)

Så glæder mig til at se, hvordan dine frankfurtere falder ud .-Y
Hilsen
Åse
Brugeravatar
Lennie
Grillklub medlem
Grillklub medlem

Indlægaf Fred » 30. okt 2009, 16:05

ØJ - ØJ

Den er bare knald hammerende GO' .-)

Fantastisk god og nøje afstemt røgsmag, det er da en kvalitets vildsvinespegepølse der vil noget. ::-o:

Tusinde TAK Lennie, det var rigtig pænt af dig - ordet gengæld kan da absolut kun komme på tale her. ;)

/Frederik
Brugeravatar
Fred
Æres Grillklub Medlem
Æres Grillklub Medlem

Næste

Tilbage til Medlemmernes opskrifter