Efter lang tids søgen fandt jeg denne oldsag med defekt motor:
Planen var jeg ville skille motoren helt ad og bygge den op igen med nye dele, eller dele jeg selv ville lave men da jeg gik den nærmere efter viste det sig at den ikke fejlede noget overhovedet udover en kraftig rensning og diverse justeringer.
Det tog ”desværre” kun 2-3 aftener før den var tiptop i orden, så der var ingen undskyldninger for at splitte den helt ad.
Men nu havde jeg jo traktoren, og da vi alligevel har en temmelig stor grund fik jeg tanken at vi kunne lave en urtehave (projekt)… bare tanken om at være selvforsynende med alt det man kan købe i grøntafdelingen i Føtex vakte en stor lyst i mig, men jeg har absolut ingen erfaring i dyrkning af noget som helst overhovedet…
Der var ikke langt fra tanke til handling, for dagen efter afmærkede jeg et stykke af græsarealet og gav det hele en gang ukrudtsmiddel, for senere at kunne pløje det hele ned.
Efter 6 uger var græsset i det afmærkede område blevet gult, og jeg havde i mellemtiden fundet mig en fin gammel plov til formålet.
Det med at pløje er IKKE nemt!! Jeg troede først der var noget galt med enten traktoren eller ploven, men hjælpen fik jeg fra en 75 årige landmand der kom og justerede lidt på ophængene, og herefter satte han sig op på Fergu og pløjede den flotteste plovfuge gennem hele stykket – jeg var målløs.
Omalt lærte jeg det hurtigt efterfølgende, og SÅ kunne jeg også pløje, men inden jeg fik set mig om havde jeg pløjet ikke mindre end 815m2 urtehave.
(Junior kører ved siden af og inspicerer)
Et par uger efter løb jeg ind i en bruger her fra siden som jeg lånte en fræser af (Tak Bjarne

Vi har nu sat kartofler, gulerødder, radisser, løg i flere afskygninger, spinat, majs, persille, bønner, og ærter.
Her ses et par billeder af hele arealet, og som det tydeligt ses mangler vi at tilplante 5-600 m2 endnu.Radisserne er lige begyndt at komme frem, og nu er jeg godt nok spændt på hvad der sker de næste par måneder. Vokser det hele til i ukrudt, eller kan jeg formå at holde det pænt.. jeg ved det ikke, men opdatering vil følge gennem sommeren.
Det første der er kommet frem er radiserne, og her ses de spæde blade: