Vakuumpakkere er på lager igen!!

Redaktør: JBI

Vakuumpakkere er på lager igen!!

Indlægaf JBI » 29. apr 2010, 11:19

En forsendelse af vakuumpakkerne er ankommet i morges, og denne gang er alt som det skal være :-))
Alle der har forhåndsreserveret får i dag tilsendt en mail med et særligt link til grillbutikken, og ellers vil maskinen være på hylden i http://www.grillbutikken.dk i løbet af 1-2 dage.

Mere info om maskinen kan findes under boardindeks > vakuumpakkere.

God mad tager lang tid og sviner meget - Også på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Grillbut ... 0050753021
Mail: info@grillbutikken.dk
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Geografisk sted: Århus
GNV Region: GNV Østjylland

Re: Vakuumpakkere er på lager igen!!

Indlægaf Bjørn Nielsen » 29. apr 2010, 20:14

Der var på et tidspunkt tale om at der landede 2 forskellige vakuumpakkere, er det stadig tilfældet ?
BGE XL, Primo XL, BGE Mini, Performer® Touch-N-Go™, Beef Eater Discovery I-1000, Bradley Digital Smoker 6-racks m/ Auber dual controller, Tommerup Røger, 2 x WSM m/ Cyber Q ll temperaturcontrol.
Brugeravatar
Bjørn Nielsen
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Gilleleje.
GNV Region: Nordsjælland.

Indlægaf Speedi » 1. maj 2010, 17:29

Og jeg må tilstå at jeg havde kvajet mig, da jeg oprettede specialordren i systemet på Grillbutikken.dk. Jeg havde fået den oprettet, så man kunne se varen men ikke bestille den :oops: Jeg har fået skideballe af diktatoren (JBI), og har rettet fejlen. Alle det vedrører har fået en mail, og dem der ikke havde tålmodighed til at vente på at fejlen blev rettet, får selvfølgelig også de 50 ekstra poser.

Håber alle får en god og solrig weekend
Mvh

Christian

Team Grillklubben og Grillbutikken - velkommen i klubben!
Husk at besøge http://www.grillbutikken.dk
Speedi
Team GB
Team GB

Geografisk sted: Aalestrup
GNV Region: Midt- og Nordjylland

Indlægaf sustimmor » 4. maj 2010, 16:23

Hej, nogen der kan give mig bredden på Vakuumpakkeren, tænker på om den kan tage en dyrekølle eller en hel and???
sustimmor

Indlægaf Emil » 4. maj 2010, 22:50

Det tror jeg godt du kan glemme alt om, hvis det er store størrelser du har i tankerne.

På min vacumpakker er den frie varmetråd 28 cm lang. Men den bredeste af de medfælgende vacumposer måler 22.5 cm indvendigt (den brugbare del).

Omkredsen er derfor det dobbelte, altså 45 cm.
Da formlen for omkredsen er 2 piger (2 x pi x r) kan kødet højest være 14 cm i diameter, da der lige skal være plads til lidt indpakning under påfyldningen, så posen ikke forurenes ved lukningen.

Vær opmærksom på, at fuglekød bliver sterilt ved 55 grader i 5 timer (centrumtemperatur), så der er ingen grund til at dødstege fugle, som de fleste opskrifter - fejlagtigt - angiver.

m.v.h. Emil
Emil
Klubmedlem
Klubmedlem

Indlægaf JakobL » 6. maj 2010, 22:15

Først tak for et kanon inspirerende forum. Virkelig en nydelse at læse igennem indlæg,
og man finder hele tiden noget nyt "gammelt" og spændende.

Jeg har lige modtaget en af den nye sending vakuumpakkere - dejligt .. men ..

1 - maskiner "bevæger sig en del" - faktisk vil den gerne tage turen hele vejen over køkkenbordet hvis den fik lov.
skal lige have fundet nogen bedre gummifødder, selvom de nu virker ret fornuftige dem der er monteret.
Er det et kendt problem/opførsel ?

2 - Med de medfølgende poser går selve "sugningen" ok, der skal dog somregel hjælpes en del til, så ikke snorkelen?
får posen til at klappe sammen om sig og derfor slet ikke suger.
Men almindelige fryseposer er det nærmest umuligt at suge luften ud, da de klapper sammen om mundingen
med det samme :-(
Selve svejsningen går fint, men sugningen giver problemer. Den maskine du demonstrerer på videoen ser ud til
at være langt mere effektiv mht. sug.

Håber det er mig der gør noget forkert :-)

mvh Jakob
JakobL
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Ølstykke

Indlægaf JBI » 7. maj 2010, 06:34

Hej Jakob.

Du har ret at maskinen er noget levende, men det er også afhængigt af hvilket underlag den står på.
På f.eks en granitbordplade rykker den sig ikke voldsomt, men den skal lige tæmmes lidt.

Den maskine jeg bruger er den samme som du har, men det kræver lidt øvelse at gøre det som på videoen selvom det ser let ud.
Man kan ikke bare komme noget helt ned i bunden af posen - det skal fordels så "snorklen" let kan suge.
Det er bedst at skubbe emnet op mod snorklen, og evt. trække lidt i posen når den har suget det meste luft ud.
Det er bare igang med at øve, og du kan øve med den samme pose mange gange ved at klippe svejsningen af med en saks.

Maskinen kan vakumere og svejse i alm. fryseposer (den klare/gennemsigtige type) men de er meget tynde og svære at bruge.
Bruger man alm. poser skal posen helst være godt fyldt for at det lykkedes ordentlig, men du kan aldrig opnå det samme som med en decideret vakuumpose.

Bjørn Nielsen skrev:Der var på et tidspunkt tale om at der landede 2 forskellige vakuumpakkere, er det stadig tilfældet ?

Ja, der kommer en mere avanceret model senere, men den har desværre stadig nogen "børnesygdomme" producenten først skal have styr på.

Nb. er det kun her hos mig at videoen starter automatisk når man åbner indlægget?
God mad tager lang tid og sviner meget - Også på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Grillbut ... 0050753021
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Indlægaf JakobL » 7. maj 2010, 07:58

Jeg gjorde nok fejlen med bare at lægge emnet helt ned i bunden af posen.
Det gik nemmere her til morgen hvor børnenes frugtposer (et af salgsargumenterne for at indkøbe dyret) skulle pakkes :-)
Det tegner dog generelt meget bedre nu - men jeg må igang med en gang intensiv weekend-træning.

tak for svaret :)

Iøvrigt starter videoen også her automatisk.
JakobL
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Ølstykke

Indlægaf sustimmor » 13. maj 2010, 13:01

Hej igen. Jeg er meget i tvivl om denne-hersens vakuumpakker. Jeg synes bare det er alletidres ide, men vil gerne finde den helt rigtige. Sammenligner modellen med vakuumpakker fra østjysk vildt, som er de eneste andre jeg har fundet med lign. produkt. Østjysk sælger med 30 cm svejsebredde og poser de siger kan indeholde stege og f.eks en lammekølle. Ovenfor skriver Emil, at jeg skal glemme alt om store stykker, for Grillshoppens kan kun tage stykker af 14 cm i diameter.
Ja jeg ved snart ikka hvad jeg bør vælge, der er også en model til poseruller, så man kan få de posestr. man vil.
Håber i vil give et godt råd, grillshoppens får jo gode anmeldelser, men kan den dække mit behov. Mvh. Sussi
sustimmor

Indlægaf JBI » 13. maj 2010, 13:21

Jeg har pakket utallige flæskestege, roastbeef, mørbrad, skinker osv. uden problemer, men f.eks en hel bov på 5 kg. kan den ikke klare.
Hvis du bor i Jylland, er du velkommen til en demo i showroomet i Århus, og fra midt i juni kan du se den demonstreret i showroomet på Sjælland.
Det bedste ville helt sikkert være du selv kom og afprøvede om det er den rigtige maskine til dit behov.
Husk at vær opmærksom på at vores maskine kan benytte glatte (flade uden riller) poser, som mange andre ikke kan.
Den kan naturligvis også tage rillede poser, men de er desværre meget dyre (ca. 300% dyrere end dem fra grillbutikken) og så går det sjove jo lidt af det.
Men kom glad forbi og prøv maskinen :-))
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Næste

Tilbage til Vacuum-pakkere