Demovideo af vacuummaskinen

Redaktør: JBI

Re: Demovideo af vacuummaskinen

Indlægaf wetle » 13. apr 2009, 09:40

L-J skrev:Jeg kan desværre ikke helt høre hvad der bliver sagt om de alm fryseposer!

Derfor vil jeg gerne vide om de maskinerne med brug af fryserposer kun kan bruges som "poselukker" og ikke har samme virkning som vacuumposerne?

Vil bare vide forskellen på de 2 posetyper hvis jeg køber en vacuummakine?

Jeg har overværet JBI bruge en ganske almindelig frysepose og lave vacum i den. Så vidt jeg har forstået, så er det muligt at bruge alm. poser i det daglige, men hvis man vil ud i noget sous-vide, så er det kun de "rigtige" poser der kan holde til det.
wetle
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Ikast
GNV Region: midt + jylland

Indlægaf JBI » 13. apr 2009, 09:53

wetle skrev:
L-J skrev:Jeg kan desværre ikke helt høre hvad der bliver sagt om de alm fryseposer!

Derfor vil jeg gerne vide om de maskinerne med brug af fryserposer kun kan bruges som "poselukker" og ikke har samme virkning som vacuumposerne?

Vil bare vide forskellen på de 2 posetyper hvis jeg køber en vacuummakine?

Jeg har overværet JBI bruge en ganske almindelig frysepose og lave vacum i den. Så vidt jeg har forstået, så er det muligt at bruge alm. poser i det daglige, men hvis man vil ud i noget sous-vide, så er det kun de "rigtige" poser der kan holde til det.

Ups.. havde overset spørgsmålet.

Som Wetle skriver, kan man godt bruge fryseposer (de alm. af polyethylen = de klare/gennemsigtige) dem der føles som kratpapir dur ikke.
Er det for at marinere, eller småting til fryseren kan de anvendes, men de rigtige vacuumposer er klart at foretrække!
Fryseposer kan ikke holde vacuummet i særlig lang tid, men maskinen kan både vakuumere samt svejse i poserne.

Og lige et tip til dem der har købt kassen med ekstra poser:
Der er mange store poser imellem, og man kan selv lave en pose ved bare at klippe den ønskede længde af, og svejse posen igen.
God mad tager lang tid og sviner meget - Også på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Grillbut ... 0050753021
Mail: info@grillbutikken.dk
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Geografisk sted: Århus
GNV Region: GNV Østjylland

Indlægaf aaroe » 13. nov 2009, 23:18

Som JBI også nævner det, så vil kød som regel afgive noget væske, i hvert fald hvis det er marineret.
Jeg oplevede selv dette, da Jeg vakuumerede en engelsk bøf, og har nu prøvet at folde et enkelt stykke madfilm omkring bøffen, inden vakuumering.
Vupti, ingen væske som risikerer at blive suget ind.

Umiddelbart ser vaakumeringen ganske fin ud. Men bedøm selv.
Under alle omstændigheder ryger den i sous-vide gryden inden så længe - så må vi se hvad der sker :)

http://www.sorenaaroe.com/grill/vakuum/01.JPG
http://www.sorenaaroe.com/grill/vakuum/02.JPG
aaroe
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Århus
GNV Region: Region Midt

Foregående

Tilbage til Vacuum-pakkere