Den nye vakuumpakker driller

Redaktør: JBI

Den nye vakuumpakker driller

Indlægaf hctk » 7. jun 2011, 16:13

Den er ikke alt for glad for at suge poserne tomme, og gemalen mener han er kommet frem til at det er låget på plastickoppen, der skal skrues meget meget stramt på, for at den holder tæt. Så stramt, at vi er bange for at den "går over", og måske går i stykker.
Kan det tænkes at en ny pakning kan gøre det - eller evt. en ekstra pakning ovenpå den eksisterende? Nogen der har været ude for noget tilsvarende?

/Heidi
Brugeravatar
hctk
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Viborg
GNV Region: Midtjylland

Re: Den nye vakuumpakker driller

Indlægaf JBI » 7. jun 2011, 16:38

Pakningen er rigelig tyk, og i kan teste det ved at skrue låget moderat fast, tænde maskinen, og derefter mærke prøve at skrue låget af og se om det overhovedet er muligt...
Ellers har jeg masser af pakninger mv. på lager som reservedele jeg kan sende dag til dag - der er jo fuld garanti på dyret.
I er også velkommen til at kigge forbi med maskinen, så skal jeg hurtigt give den et eftersyn så den bliver som ny :-))
God mad tager lang tid og sviner meget - Også på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Grillbut ... 0050753021
Mail: info@grillbutikken.dk
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Geografisk sted: Århus
GNV Region: GNV Østjylland

Indlægaf hctk » 7. jun 2011, 16:53

Jeg har lige prøvet dit tip, og jeg kan ikke umiddelbart skrue låget af når jeg gør som du skriver. Så prøvede jeg at suge en pose med indhold tom, og det virkede umiddelbart fint. Derefter at skylle den igennem og det gik også ok. (Det var det sidste der var problemer med i går).

Så det korte af det lange er at den tilsyneladende virker som den skal igen - men det er rart at vide at der er reservedele og god service i den anden ende :) (ikke at vi var i tvivl)
Brugeravatar
hctk
Klubmedlem
Klubmedlem

Indlægaf jkofod » 8. jun 2011, 11:33

Nu ved jeg ikke hvor meget i har brugt Jeres maskine.
Selvom jeg endnu ikke er ejer af en selv, vover jeg at svare på emnet.

Når jeg ser Jan demonstrere Vakuumpakkeren skal der lirkes lidt.
Den snut der går ned i posen og suger, skal kunne suge mellem lagene i posen.
Posen kan suges flad ved snutten, uden at være suget tom.

Så skal posen lige arbejdes lidt for at skabe "flow" igen, så den kan suge tom.

/Jan
jkofod
Prøvemedlem
Prøvemedlem

Indlægaf hctk » 8. jun 2011, 15:43

Hej jkofod

Det trick plejer vi også at bruge, for snutten suger ganske rigtigt posen flad - men da problemet opstod var jeg ved at køre vand igennem den for at rense - første pose med sæbevand gik fint, ved anden pose med rent vand var den pludselig meget sløv til at suge.
Men vi håber det var et midlertidigt "hik" :)
Brugeravatar
hctk
Klubmedlem
Klubmedlem

Tilbage til Vacuum-pakkere