NY VACUMPAKKER.

Redaktør: JBI

NY VACUMPAKKER.

Indlægaf fatti » 6. okt 2011, 14:02

Jeg har i et stykke tid gået og ruget over om jeg skulle investere i den nye vacumpakker
grillbutiken har fået på hylden.
Jeg bestiller flere gange om året røget sild fra Hasle røgeri på Bornholm, ::-o: og pakker dem så om i
2 stk's pakninger når de lander herhjemme, men de er så saftige så sidste gang druknede vacumpakkeren.

Rygterne sagde jo at den nye pakker kunne suge marinader uden problemer, så afsted til grillbutikken efter maskineriet.
Jan fandt nogle af de nye geniale fiske/spegepølse poser frem,de er i en meget kraftig kvalitet,og var så store at jeg kunne
klippe dem over på midten.

Og så var der jo fin plads til 2 sild i hver.Og hallo den kan babbe vacum.

En anden fordel, ikke fordi den forige pakker var ringe på nogen måde, men den nye brænder posen sammen med en tyk svejsning
på 2-3 mm

Det kan godt være svært at se her, men den er umulig at flå op,så det bliver spændenne næste gang der skal pakkes til sous vide.
/Benny .-)
Demokrati- er når 2 ulve og et får stemmer om aftensmaden.]
Brugeravatar
fatti
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: 8362 HØRNING

Re: NY VACUMPAKKER.

Indlægaf JBI » 6. okt 2011, 14:52

Har lyst til at skrive "hvad sagde jeg" :D
For det er jo ikke første gang du kigger på maskinen, og jeg vidste du ville syntes det var den ubetinget bedste vakuumpakker på markedet når du først rigtig kom i gang med den (og når vi ser bort fra proff. kammerpakkere til Kr. 35.000)

I længden bliver du også rigtig glad for valget, da maskinen jeg sælger kan bruge ALLE typer vakuumposer og ikke kun de meget dyre specielle rillede poser, som de billige maskiner desværre kun kan bruge.

Får du det mindste problem med den siger du bare til, for jeg har samtlige reservedele på lager og reparerer den uden beregning fra dag til dag .-)
God mad tager lang tid og sviner meget - Også på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Grillbut ... 0050753021
Mail: info@grillbutikken.dk
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Geografisk sted: Århus
GNV Region: GNV Østjylland

Indlægaf Erikzen » 28. okt 2011, 23:11

Jeg har været dig utro ;-) Jeg troede jeg var smart og købte "endeløse" poser - på sousvide.dk (så kan jeg lære det.....)
Disse viser sig at være rillede - dem har jeg meget svært ved at få til at virke
1. rillerne er beregnede til at suge luften ud af poserne med og trækker derfor falsk luft
2. synes at jeg enten kommer til at svejse for lidt eller svejse igennem.
Har nogen af jer erfaringer med de rillede poser?

/Torben
Erikzen
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Frederikssund

Indlægaf JBI » 29. okt 2011, 06:59

Erikzen skrev:Jeg har været dig utro ;-) Jeg troede jeg var smart og købte "endeløse" poser - på sousvide.dk (så kan jeg lære det.....)
Disse viser sig at være rillede - dem har jeg meget svært ved at få til at virke
1. rillerne er beregnede til at suge luften ud af poserne med og trækker derfor falsk luft
2. synes at jeg enten kommer til at svejse for lidt eller svejse igennem.
Har nogen af jer erfaringer med de rillede poser?
/Torben

Nu kender jeg ikke lige den type rillede poser du har købt, men jeg har tidligere afprøvet nogle rillede poser som faktisk fungerede bedre end de helt glatte...
Jeg får mange opkald fra folk der har købt en maskine der kun kan bruge rillede poser, så jeg kan hurtigt afsætte dem for dig hvis du ligger inde med mange :-))
Jeg har i øvrigt lige fået nogle nye størrelser poser der kommer online i www.grillbutikken.dk i dag.
God mad tager lang tid og sviner meget - Også på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Grillbut ... 0050753021
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Indlægaf fedeopskrifter » 23. apr 2012, 16:37

Et lille tip skal der vand/ marinader med så put lige marinaden ind i fryser først. så suger vacumpakkeren ikke dit Vand/marinade ind.

Hilsen

Rungthiwa Chummongkhon (fae)
http://www.fedeOpskrifter.dk
Hilsen

Rungthiwa Chummongkhon (Fae)
http://www.fedeOpskrifter.dk
fedeopskrifter
Prøvemedlem
Prøvemedlem

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf fatti » 23. apr 2012, 19:44

Nej men det bliver heller ikke fordelt ordentlig.
Benny
Brugeravatar
fatti
Klubmedlem
Klubmedlem

OPRÅB....VACCUMPAKKER

Indlægaf fatti » 7. dec 2012, 18:27

Lige for tiden bliver man halv kvalt af reklamer for vaccum pakker i tv
TÆNK JER GODT OM inden i investerer i en af disse maskiner.
For det første er maskinerne ikke indrettet til at "suge" marinade (Husk at tiden mere end halveres,hvis du mariner under vaccum)
De maskiner jeg har prøvet suger ikke ret kraftig.
Og så det vigtigste,,, ØkONOMIEN..., De poser maskinerne bruger er specielle poser med riller indvendig
disse poser er hunne dyre, og man skal selv lave dem, da det er en endeløs rulle man skal købe. .-p
Når det begynder at koste kassen falder behovet sjovt nok for at vaccummere sine fødevarer.

Giv et par 100 mere og køb den de har i Grillbutikken.dk, det er en maskine der for det første suger så kraftig at den nemt kan konkurerer
med maskiner der koster mange gange mere.
For det andet medfølger der en vaccumbeholder som stopper kødsaft-fugt og marinader...RENGØRING lad maskinen "babbe" lidt lunken sæbevand
og så er den som ny igen.
Og så det jeg nyder ved min maskine,jeg skal ikke stå og lave poserne selv..Grillbixen har et stort udvalg af de almindelige størrelser i en kraftig
proof kvalitet, ja også ualmindelige størrelser til bl.a ål-spegepølser-store fisk. Og så koster de ikke kassen, så alt i alt er maskinen en drøm og fornøjelse at bruge.
God jul til jer alle. .-s
/Benny .-)
Brugeravatar
fatti
Klubmedlem
Klubmedlem

Indlægaf topgun » 8. dec 2012, 06:41

Hej Benny

Jeg er nød til lige at skrive at du har altså en del faktuelle fejl i dit indlæg.
Jeg kender ikke den OBH vakuumpakker som reklameres for, men jeg har set den ned til 350kr, så pris forskellen er stor. Om den er det værd, pas... Jeg kender den ikke så kan ikke udtale mig om den er god eller dårlig
Men jeg kender meget til vakuumpakkere til rillede poser, har selv nummer 2 af slagsen nu. Jeg har også haft generation 1 her fra grillbutikken og var super tilfreds.
MEN der er altså fordele både ved en med studs som den grillbutikken sælger og en til rillede poser....

Nå men tilbage til min påstand om dine faktuelle fejl
Ud over prisen som nævnt så skriver du

For det første er maskinerne ikke indrettet til at "suge" marinade

Det er ikke korrekt. De kan IKKE suge væske. Så glem at bruge dem til ismasse osv. Det dur ikke. Men marinade er INTET problem. For mig er forskellen at marinade indholder noget (krydderi, sukker osv) der gør det lidt tykkere end vand.
De har et indbygget vakuumkammer hvor sugestudsen sidder hævet inde i. Så de kan faktisk suge ret meget marinade før dette kammer fyldes op. Hænger man poser ud over en kant så hjælper tyngde kraften så også ret meget på dette. Da det er nemmere at suge luften ud end suge væske ud, så sker der også det at de små kanaler i poserne langsomt bliver fyldt med marinaden, så suges luften bare ud af en af de andre kanaler ind til den alle kanalerne lukkes med marinade og så svejser den så selv.
Her et eksempel på at jeg marinerer et slag i saltvand (Dette kan altså ikke anbefales, da decideret vand godt kan gå galt hvis man ikke ved hvad kan gør. Her er grillbutikkens idiotsikker. Men det kan altså godt lade sig gøre)

Der er en mega fordel ved vakuumpakkeren til rillede poser. Den har som sagt en studs inde i. Man kan få en slange som tilbehør man kobler på en ekstern vakuum beholder. Så kan man altså rigtigt marinere ting samt suge luft ud af væske.
Hvad skal man dog bruge det til. Nu roder jeg en del med texturas, hvor man bla. kan lave kaviar. Feks. jordbær caviar.
Når man laver det, så skal man blende et pulver lavet på alger i vand. Inden man så kan bruge væsken så skal den stå i 24-48 timer før alt luften er ude af væsken igen.
Men hælder man væsken i en vakuumbeholder og sætter studsen på så er det klart på under 1 time. Denne funktion kan jeg slet ikke undvære :)
Jeg bruger den også til at lyn marinere feks. gulerødder i. Men den funktion kan grillbutikkens med studs fuldt ud erstatte pga. den jo nemt kan holde til væsken.
Et par eksempler

Og så det vigtigste,,, ØkONOMIEN..., De poser maskinerne bruger er specielle poser med riller indvendig
disse poser er hunne dyre, og man skal selv lave dem, da det er en endeløs rulle man skal købe.

Beklager det er igen noget værre vrøvl. Man KAN købe ruller poser som har den fordel at de fylder ikke noget i køkkenskuffen og man kan lave den pose størrelse man har behov for. Men jeg skrev KAN. For du kan selvfølgelig også bare købe færdige poser ligesom du kan med glatte poser. Udvalget i størrelser er stort, men det er som sådan ikke specielt nødvendigt da man med 2-3 størrelser normalt fint er dækken ind.
Prisen, ja der har du ret i at de er dyre.
http://kjmaskinservice.dk solgte på et tidspunkt rillede poser via deres hjemmeside til private. De var på samme niveau som grillbutikken i pris. Det gør de desværre ikke mere, hvilket er pænt iriterende (godt lageret er fyldt op)
Men en 20x30cm pose som ved grillbutikken koster i glat udgave 74 øre skal man give 1,25 kr for ved den billigste en hurtig goolgle søgning kan finde på en dansk side.
Så du har ret i at de er hunde dyre, i hvert fald ca. 2x prisen (laver man dem selv ud af ruller er prisen 1,97 kr, så ruller er ikke billigere, men fylder mindre i skuffen og fleksible

Dette var kun for at klarlægge nogle helt faktuelle fejl i dit indlæg, ikke starte en diskussion om hvilken type der er bedst. Der er absolut fordele og ulemper ved begge 2. Var penge og plads til poser ikke et issue, så havde jeg stadig begge modellem. Men må indrømme at det endte med at jeg brugte den til rillede poser mest. Min grillbutikken vakuumpakker var desuden generation 1 uden eksternt kammer, skal lige nævnes. Så de fordele der er nu med væske og styrke, svejsebredde osv. Dem havde jeg ikke på min model.
topgun
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Stakroge (Herning)
GNV Region: GNV Region Midt

Indlægaf Husum » 8. dec 2012, 07:24

Tricket med at bruge vacuumpakkeren til eksterne bøtter ved hjælp af studsen i vaccumkammeret, kan du også lave med grillbutikkens.
Man tager bare slangen fra det eksterne kammer ;-)
- Husum -

Cadac Meridian 3 - ProQ Excel Smoker - Offset Smoker - Weber Compact 57 - Weber Smokey Joe - Weber Q100 - Cobb - iGrill - Sous Vide Supreme Demi
Brugeravatar
Husum
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Ulstrup
GNV Region: Østjylland

Indlægaf JBI » 8. dec 2012, 08:13

Flot og sobert indlæg fra dig som sædvanlig .-)
Jeg har dog en lille kommentar...

topgun skrev:De har et indbygget vakuumkammer hvor sugestudsen sidder hævet inde i. Så de kan faktisk suge ret meget marinade før dette kammer fyldes op.

Det kan de, men man skal være yderst påpasselig og opmærksom! for jeg kan love dig at jeg har solgt mange maskiner til kunder der har stået i den uheldige situation at deres maskine til rillede poser er brændt af, og de efterfølgende ikke kan få den lavet på garantien da forhandleren oplyser det er pga. væskeindtrængen i motoren den er brændt af.
Mit råd til dem der har maskiner til rillede poser, vil derfor stadig være at man skal passe rigtig meget på væske i posen, og helst undgå væske om muligt.

Det er en stor fordel vores maskine fra grillbutikken ikke kan ødelægges ved at pakke ting med væske og marinader, men den største fordel er måske hygiejnen da man let kan rense den med en sæbeopløsning der skylles gennem maskinen.
I øvrigt er det med stor stolthed at oplyse vi aldrig har afvist en reklamation :-))

Mht. vakuumposer kan jeg oplyse vores producent af poser arbejder på en ny type pose, der hverken er glat eller rillet men med et smart kanalsystem der kommer til at gøre vakuumpakning til en leg uanset hvad man kommer i posen.
Med de enorme mængder af vakuumposer vi efterhånden indkøber, har vi mulighed for selv at være med til at dimensionere posen, og jeg håber at kunne præsentere den nye type pose i en rulle på 20m, tykkelse 90my, bredde 25cm.
Denne oplysning skulle egentlig først komme som en nyhed medio januar, men syntes det er relevant nu i denne debat.
Jeg ved endnu ikke hvad prisen bliver, men ved indkøb af flere paller ad gangen håber jeg at kunne banke den godt i bund.

Husum skrev:Tricket med at bruge vacuumpakkeren til eksterne bøtter ved hjælp af studsen i vaccumkammeret, kan du også lave med grillbutikkens.
Man tager bare slangen fra det eksterne kammer ;-)

Det trick bruger jeg også selv når jeg som Topgun leger med mit textura sæt mv. :-))
Men generelt ser jeg ikke det store behov for vakuumbeholdere, og jeg høre ofte at folk bare har dem til at stå bagerst i skabet.
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Næste

Tilbage til Vacuum-pakkere