Svejsning af poser

Redaktør: JBI

Re: Svejsning af poser

Indlægaf Meyer » 27. aug 2009, 05:20

Hvad sker der hvis du går op i styrke 5 - 6 ?
Meyer
Klubmedlem
Klubmedlem
 
Indlæg: 85
Tilmeldt: 31. okt 2008, 17:55

Re: Svejsning af poser

Indlægaf Nielsen » 27. aug 2009, 06:29

Er det at du får punkter igen på 4 et udtryk for at du brænder gennem posen?

Lukker du 'låget' op lige så snart det er udløst eller lader du det trykke mens varmestriberne køler af?
Kan give en væsentlig forskel.

VH Erik
Nielsen
Klubmedlem
Klubmedlem
 
Indlæg: 43
Tilmeldt: 10. jan 2009, 20:05

Re: Svejsning af poser

Indlægaf nek » 27. aug 2009, 13:20

Mange tak for svar til både Meyer og Nielsen. Det er en rar fornemmelse at blive mødt med så meget hjælpsomhed.
Jeg har ikke turdet bruge fem og seks fordi jeg var bange for, at plasticen ville smelte og sætte noget snas på varmelegemet.
Men inspireret af jeres indlæg, så har jeg prøvet at trykke lidt hårdere under smelteprocesen og med alle ti fingre spredt jævnt ud over tangenten samt at lade posen blive lidt i apparatet efter bip lyden.
Det har faktisk hjulpet en hel del - jeg svejsede seks poser og fik ubrudt linie på de fire.
Når jeg var bange for at presse tangenten skyldes det, at jeg forestillede mig, at så ville jeg klemme gummiet fladt.

Jeg har tænkt lidt på at prøve at komme vand ind i poserne for at se om de er tætte. Men kommer jeg så ikke til at suge vand op i apparatet - det suger jo formidabelt.
nek
Klubmedlem
Klubmedlem
 
Indlæg: 19
Tilmeldt: 8. aug 2009, 03:04

Re: Svejsning af poser

Indlægaf Meyer » 27. aug 2009, 15:19

nek skrev:Men inspireret af jeres indlæg, så har jeg prøvet at trykke lidt hårdere under smelteprocesen og med alle ti fingre spredt jævnt ud over tangenten samt at lade posen blive lidt i apparatet efter bip lyden.
Det har faktisk hjulpet en hel del - jeg svejsede seks poser og fik ubrudt linie på de fire.


Jeg trykker faktisk ret kraftigt, og holder låget lukket mens jeg tæller 6 bip efter den er slukket. Det virker fint for mig, jeg får to tynde ensartede striber i hele bredden (Jeg bruger poser som er 280 mm brede)

Mvh.

-Meyer
Meyer
Klubmedlem
Klubmedlem
 
Indlæg: 85
Tilmeldt: 31. okt 2008, 17:55

Re: Svejsning af poser

Indlægaf nek » 28. aug 2009, 22:29

Tak for informationen.
Jeg har prøvet at kopiere dette med de seks bip, og nu begynder det bestemt at ligne noget. Jeg har dog ikke bundet an med 28 cm poser endnu, kun med 20. Meeen - jeg skal nok få dette lært også.
nek
Klubmedlem
Klubmedlem
 
Indlæg: 19
Tilmeldt: 8. aug 2009, 03:04

Re: Svejsning af poser

Indlægaf hils » 17. feb 2013, 19:57

Svejsning af bredere poser-300 mm og derover.

Når jeg svejser bredere poser, svejser jeg over hjørnerne, før jeg vakuumerer. Lægger herefter posen midt i vakuum maskinen og med sugespidsen fremme,herefter suges der og svejses, jeg stiller timer på 4, som er den tid jeg har erfaret virker for mig :geek: .

jeg har oplevet flere gange, den ikke vil suge, men det er der altid en god grund til, hmm.... det er ikke altid jeg husker at få sugespidsen imellem siderne på posen :oops: .
hils
Klubmedlem
Klubmedlem
 
Indlæg: 110
Tilmeldt: 26. jan 2011, 21:14
Geografisk sted: Godthåb 9230
GNV Region: nord

Foregående

Tilbage til Vacuum-pakkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron