Rillede eller glatte poser?

Redaktør: JBI

Rillede eller glatte poser?

Indlægaf akv » 11. jan 2013, 21:13

Nu har jeg læst lidt i andre tråde her omkring poser, men synes der var mange forskellige holdninger og da trådene ikke direkte var omkring poser, så vil jeg tillade mig at stille spørgsmålet!

Jeg har selvfølgeligt grillbutikkens vakuumpakker :) Jeg er ved at løbe tør for de poser jeg købte sammen med den, så nu skal lageret fyldes op igen...

Jeg har ikke prøvet rillede poser, men de glatte synes jeg nogle gange kan være svære at få luften ordenligt suget ud af og man skal nogle gange massere posen for at få skabt nogle riller som luften kan bevæge sig i. Altså, de er næsten lufttomme, men bare ikke helt tomme som jeg gerne vil have :) Jeg tænker bare at de rillede poser er meget lettere at suge luften ud af, men til gengæld vil de kunne suge falsk luft fordi de er "utætte" inden i vakuumpakkeren...

Jeg forestiller mig også at de små "riller" der nogle gange kan drille med at svejse en glat pose vil kunne helt undgås med rillede...?

Lad mig høre hvad folk har for og imod rillede og glatte poser?

/Anders
Brugeravatar
akv
Klubmedlem
Klubmedlem

Re: Rillede eller glatte poser?

Indlægaf akv » 23. jan 2013, 22:49

Er der virkeligt ingen der vil ud med nogle erfaringer???
Brugeravatar
akv
Klubmedlem
Klubmedlem

Indlægaf ha-knu » 3. feb 2013, 13:22

Jeg har kun prøvet de glatte men syntes ikke det er det store problem at suge dem lufttomme. Jeg sørger altid for at indholdet ligger rimelig tæt på sugespidsen.
Brugeravatar
ha-knu
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Gilleleje
GNV Region: Region Hovedstaden

Indlægaf PrebenDK » 15. feb 2014, 14:58

Hej,
Jeg har prøvet både rillede og glatte poser, og min erfaring er at de "rillede" er mest effektive når luften skal suges ud af posen. I hvert fald med de maskiner jeg arbejder med. Jeg har ingen problemer med svejsning ved de "rillede" poser.
PrebenDK

Indlægaf JBI » 15. feb 2014, 15:46

Til modellen vi sælger i grillbutikken.dk er der absolut ingen grund til at ofre penge på de dyre rillede poser! den pakker faktisk bedst i alm. billige flade vakuumposer.
Det kan være lidt tricky at lære den at kende, men jeg kan da lige afsløre vi kommer med en ny model der er til rillede/riflede poser som modsat ALLE andre maskiner på markedet også kan tåle at suge væske uden den bliver ødelagt!
Samtidig har vi besluttet at begynde at sælge rillede/riflede poser til den laveste pris i Danmark :-))
Vi lancerer hele vores nye vakuumpakker program sidst i næste måned .-)
Pt. er alle vakuummaskiner desværre udsolgt i grillbutikken.
God mad tager lang tid og sviner meget - Også på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Grillbut ... 0050753021
Mail: info@grillbutikken.dk
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Geografisk sted: Århus
GNV Region: GNV Østjylland

Indlægaf akv » 15. feb 2014, 17:14

Jeg købte LAVA rillede poser og synes faktisk de var nemmere at suge luften ud af - man skulle dog lige lukke kanterne så der kun var plads til studsen (ellers kunne de suge falsk luft)...

JBI, hvordan er de poser i sælger mht klassificering af tid og temperatur? Dengang jeg købte de rillede kunne jeg kun finde LAVA poserne som rent faktisk havde nogle tider og temperature som gav mening i forbindelse med sous-vide...

/Anders
Brugeravatar
akv
Klubmedlem
Klubmedlem

Indlægaf JBI » 17. feb 2014, 10:04

Hej Anders.
Vi har naturligvis alt dokumentation på poserne i vores egenkontrol-mappe. Jeg husker ikke lige tiderne i hovedet, men ved de relative lave sous vide tilberedningstider er tiden nærmest ubegrænset.
De er ikke beregnet til kogeposer over 90 grader, men vi er faktisk blevet tilbudt nogen der tåle 120 grader (altså som også må bruges i ovn) men det er nok ikke så aktuelt for den private forbruger.
De nye rillede poser vi får er testet op til 96 grader, og så vidt jeg husker er det omkring 20 timer ved denne temperatur de er godkendt til.
Jeg lægger info om det i shoppen når vi kommer dertil.
God mad tager lang tid og sviner meget - Også på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Grillbut ... 0050753021
Mail: info@grillbutikken.dk
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Geografisk sted: Århus
GNV Region: GNV Østjylland

Tilbage til Vacuum-pakkere