Vacuumpak dit kød

Redaktør: JBI

Re: Vacuumpak dit kød

Indlægaf JBI » 9. feb 2009, 13:00

Antropocent skrev:Jeg tænkte på om der ikke burde oprettes en særskilt tråd med gode opskrifter ved brug af vakuumpakkeren?

Èt er jo at pakke et stykke kød ind i plast, men noget helt andet er hvor længe det skal have i et hvor varmt vandbad for at være perfekt.

Jeg er således ikke stødt på noget på nettet hvor man præcist kan læse hvordan man skal gøre - altså f.eks. "put 3 kartofler og lidt marinade i en vakuumpose og giv det 20 minutter ved 50 grader".

Så hvad siger I til at udveksle gode sous vide-opskrifter nu hvor alle vel har benyttet sig af vakuumpakkertilbuddet?

Der er skam allerede oprettet et sous vide område under opskrifter ;)
der er bare ikke så mange opskrifter/forsøg endnu, men det kommer forhåbentlig når alle kommer i gang.
Hvis der kommer rigtig mange opskrifter kan vi opdele området i flere kategorier; okse, svin, grønt osv, men lige nu
er det let overskueligt med de få stykker der ligger.

God mad tager lang tid og sviner meget - Også på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Grillbut ... 0050753021
Mail: info@grillbutikken.dk
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Geografisk sted: Århus
GNV Region: GNV Østjylland

Indlægaf claus jensen » 9. mar 2009, 18:02

hej JBI
Jeg ku godt tænke mig en Vacuumpakker. Hvordan gør jeg.
Claue Jensen
Biernemøllevej 2A
5540 ullerslev
/Tlf. 21407025
claus jensen

Indlægaf Lennie » 9. mar 2009, 22:13

Hej Claus.

Gør som der står aller øverst på forsiden:

"Salg af produkter herfra siden; vakuumpakkere, smokere osv. kontakt JBI@grillklubben.dk"

Så skulle den være hjemme!

Hilsen Lennie/Åse
Hilsen
Åse
Brugeravatar
Lennie
Grillklub medlem
Grillklub medlem

Geografisk sted: Dronninglund, Nordjylland
GNV Region: Region Nordjylland

Indlægaf ggf » 9. mar 2009, 22:14

hej skriv en pb til JBI (knappen sider ud i højre side) :-))
Med Venlig Hilsen
Jacob
Brugeravatar
ggf
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: 3200 Helsinge
GNV Region: hovedstaden

Indlægaf Flemming » 28. apr 2009, 12:52

JBI skrev:
fed1 skrev:
fed1 skrev:Jo, det kunne man sikkert. Men så skal man sidde og fedte med det. Det andet her kostede 221,- inkl. forsendelse så det virkede umiddelbart som den nemmeste løsning. Selv om du har ret i at det ikke er rocket science :-)

Dum-di-dej...
Så sidder jeg og kigger på en lille pakke med små kondensatorer, ledningstumper, et par printplader, en skærm og det løse :ugeek:
Så medmindre du har en loddekolbe med termostatstyring, en rolig hånd, og kan tygge dig igennem en 4 sider vejledning på tysk.....ville jeg nok betale 15 Euro ekstra og bestille den samlet ;)
Næste gang får jeg en tyskkyndig til at assistere med den slags indkøb!
Og skulle nogen være interesseret har jeg evt et UT200 samlesæt til en fornuftig pris.

Hvor blev din kinderæg-ekspertise lige af?? 8-)

Ligger manualen på nettet? evt. kan vi da få den oversat til dansk hvis det er nok.

Først lige undksyld at jeg citerer hele bunken, jeg kan ikke lige gennemskue hvordan man bevarer overblikket her.

Men hvilken føler bruger du, for i følge manualen til ut200 tåler den ikke væske.

Venlig hilsen
Flemming Rubini
Flemming

Indlægaf fed1 » 28. apr 2009, 14:46

Flemming skrev:
Først lige undksyld at jeg citerer hele bunken, jeg kan ikke lige gennemskue hvordan man bevarer overblikket her.

Men hvilken føler bruger du, for i følge manualen til ut200 tåler den ikke væske.

Venlig hilsen
Flemming Rubini

Der må jeg være dig svar skyldig, for jeg bruger den medfølgende sensor. Og kan ikke se hvad der skulle være galt i det, da den er støbt.
Udover en anbefaling herinde fra, har jeg også fået UT200 anbefalet af en akvarie ejer.
Vil nærstudere manualen, men kan da sige jeg har brugt den flere gange uden problemer.

Venlig hilsen
Ivan
fed1
Klubmedlem
Klubmedlem

Indlægaf Flemming » 28. apr 2009, 15:06

fed1 skrev:
Flemming skrev:

Venlig hilsen
Flemming Rubini

Der må jeg være dig svar skyldig, for jeg bruger den medfølgende sensor. Og kan ikke se hvad der skulle være galt i det, da den er støbt.
Udover en anbefaling herinde fra, har jeg også fået UT200 anbefalet af en akvarie ejer.
Vil nærstudere manualen, men kan da sige jeg har brugt den flere gange uden problemer.

Venlig hilsen
Ivan

Jeg glemte at vedlægge et link til hvor jeg havde læst det:

"Der Temperaturfühler ist nicht für den dauerhaften
Betrieb in Flüssigkeiten geeignet!"

oversætter jeg som at "føleren er ikke egnet til brug for vedvarende brug i væsker."

http://www.elv-downloads.de/service/man ... um_web.pdf

Men med din beskrivelse, hvor føleren virker tæt, så er der nok snarere tale om en advarsel begrundet i bly/nikkel et eller andet, som er problemet, fremfor tætheden.

venlig hilsen
Flemming Rubini
Flemming

Indlægaf Miad » 10. maj 2009, 18:21

Hejsa
Er der mulighed for at bestille sådan en ting?
Miad

Indlægaf JBI » 11. maj 2009, 05:25

Miad skrev:Hejsa
Er der mulighed for at bestille sådan en ting?

Hej Miad.

Vi kører stadig tilbud, så vacuumpakkeren kan endnu købes incl. ekstra poser til kun Kr. 749.

Maskinerne bliver sendt med post-Danmark, og fragten koster Kr. 75,-
Altså totalpris med fragt Kr. 824,- (det er også muligt at afhente maskinerne i Århus eller på fjernlageret i Oksbøl, og da sparer man naturligvis portoen)

Ønsker du at benytte tilbudet med ekstra medfølgende poser, så husk at skrive brugernavn i overførslen så jeg ved det er en fra grillklubben.dk

Ønsker du maskinen fremsendt til anden adresse end den der automatisk vil stå i bankoverførslen
Bedes du skrive dette i feltet på netbank, eller sende mig en mail på JBI@grillklubben.dk

Faktura fremsendes til den mail man har registreret sig med på grillklubben.dk, og maskinerne sælges i henhold til den danske købelov.
Maskinerne sælges gennem mit firma BBI A/S som har følgende bank:

Rigtig god fornøjelse med maskinen, og er man i tvivl om noget så spørg endelig løs.
HUSK nu at skrive brugernavn i overførslen!!!

Med venlig hilsen

JBI

SPEEDI EDIT:
Da vi nu har fået gang i grillbutikken.dk, og derfor har alt handel derfra. Har jeg fjernet kontooplysningerne. Husk er du interesseret i nogle af de produkter, som JBI har, så kig ind på grillbutikken.dk
God mad tager lang tid og sviner meget - Også på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Grillbut ... 0050753021
Mail: info@grillbutikken.dk
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Geografisk sted: Århus
GNV Region: GNV Østjylland

Indlægaf Trolle » 20. maj 2009, 20:22

Hej

Jeg er også klar på en Vakuumpakker.

mvh. Trolle