Hvedeknopper af bløddejen.

Franskbrød, flutes, og andet brød

Redaktør: Administrator

Re: Hvedeknopper af bløddejen.

Indlægaf kempfdk » 18. maj 2009, 19:32

Tja man kan jo lige så godt skrotte den keramiske dims i køkkenet, når man har en q300 grill , nu er der gået en uge hvor jeg slet ikke har haft brug for komfuret. Jeg kan ikke forstå der ikke er opfundet en tilsvarende grill man kan bruge indendørs så ville komfuret sgu komme på retur i mange hjem . :shock:
kempfdk
Klubmedlem på prøve
Klubmedlem på prøve

Geografisk sted: Vejle

Indlægaf Fred » 19. maj 2009, 12:05

jettesp skrev:
Fred skrev:
jettesp skrev:
kempfdk skrev:Nu har jeg lige lave disse hveder på Fredstone, og jeg har aldrig ALDRIG smagt noget der bare kommer i nærheden af denne opskrift. Der er utrolig mange gode indlæg her i klubben TAK TAK :D ( PS har også lige fået en ny Q300, så det køre bare derud af med bagning er i gang med at bage burgerboller og hjemmelavet leverpostej ) uhmmm !!!

Endnu en tilhænger af Fred´s bløddej, og det glæder mig du har haft en AH-HA oplevelse. Dejen er bare super til rigtig mange ting både kager, brød og madbrød.

Et lille tip hvis du vil lave pizzasnegle eller pølsehorn , så kom en smule mindre sukker i dejen. (Håber Fred korrigerer mig hvis jeg er helt gal på den)

Det er kun godt at hver enkelt medlem bidrager med oplevelser - man selv har haft i forbindelse med bagning af bløddejen derhjemme. Og det er rigtig, at en dej med en forholdsvis høj sukkerindhold godt kan tage lidt mere kulør i visse situationer. .-)

Jeg synes nu mere at dejen bliver for sød, hvis der skal laves pizzasnegle, pølsehorn og andet "madfyld"

Ja OK - smag er jo svært at diskuterer, men generelt er det kun godt, at vi får/har en positiv og konstruktiv diskussion om det vi laver på grillen.

En positiv og konstruktiv "snak" om en ting - uanset hvad det er - er jo med til at vi ALLE får mere viden og erfaring omkring et emne, - så vi opnår det vi gerne vil - nemlig succes på vores grill derhjemme. Derfor er det også ret vigtig - når vi laver noget der ligner noget katten har slæbt rundt med, at vi også "tør" offentliggøre det - på den måde kan vi ALLE hjælpe hinanden til, at resultatet bliver bedre eller måske perfekt næste gang vi laver det.

Reelt ved vi ALLE, at fejl er til for at blive rettet. :-))

JEG GENTAGER.: Resultater opnås når virkelystne mennesker samarbejder .-)
"Resultater opnås når virkelystne mennesker samarbejder"

/Frederik
Brugeravatar
Fred
Æres Grillklub Medlem
Æres Grillklub Medlem

Geografisk sted: Lunderskov
GNV Region: Sydjylland - Jylland

Indlægaf thiemke » 10. jan 2010, 14:05

hej fred de ser godt nok lækker ud ,men jeg kan se at du kommer kardemomme i hvor meget bruger du til opskriften vi er meget fasineret af alle dine opskrifter og tip.vi vil nu prøve dem da jeg er vild med at bage og min mand er vild med weberen så nu er det het hel familie opgave og det er fedt at det er os begge.
thiemke
Klubmedlem
Klubmedlem

Indlægaf Fred » 10. jan 2010, 18:38

thiemke skrev:hej fred de ser godt nok lækker ud ,men jeg kan se at du kommer kardemomme i hvor meget bruger du til opskriften vi er meget fasineret af alle dine opskrifter og tip.vi vil nu prøve dem da jeg er vild med at bage og min mand er vild med weberen så nu er det het hel familie opgave og det er fedt at det er os begge.

Hej thiemke

Som udgangspunkt bruger jeg 1 tsk. kardemomme m/top på til en ½ l. vædske. Vær opmærksom på kvaliteten af kardemommen, da der KAN være stor forskel.
Som regel kan man både se det - samt lugte det. En kvalitets kardemomme er ens i strukturen, hvorimod en lidt ringere af slagsen er der tydelig fyld i - i form af bitte små strå.
Har man været uheldig, at købe en lidt ringere kvalitet - skal der blot tilsættes lidt mere. :-))

I øvrigt er det rigtig dejlig at læse som i begge har interesse i projektet. .-)

/Frederik
Brugeravatar
Fred
Æres Grillklub Medlem
Æres Grillklub Medlem

Indlægaf 9900 » 11. jan 2010, 23:55

Hvor finder jeg opskríften på de her lækre hvedeknopper.
9900
Klubmedlem
Klubmedlem

Indlægaf Fred » 12. jan 2010, 00:15

9900 skrev:Hvor finder jeg opskríften på de her lækre hvedeknopper.

Hej 9900

Opskriften er på nedenstående link. :-v

viewtopic.php?f=33&t=332

Og et forslag til hvordan de kan laves.: viewtopic.php?f=33&t=818

/Frederik
Brugeravatar
Fred
Æres Grillklub Medlem
Æres Grillklub Medlem

Indlægaf 9900 » 12. jan 2010, 09:47

tak for det.
9900
Klubmedlem
Klubmedlem

Indlægaf mwinther » 27. apr 2010, 19:32

så nærmer tiden sig igen... Kan slet ikke komme fra den her opskrift, som er blevet brugt et par gange i løbet af året til at lave nogle gode hveder f.eks. til natmad ::-P:

Kanon opskrift Fred. .-Y
Michael Kvist Winther

- hvis det ka googles, ka det grilles..
Brugeravatar
mwinther
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Skive
GNV Region: GNV MIDT

Indlægaf Mor Birthe » 27. apr 2010, 20:11

mwinther skrev:så nærmer tiden sig igen... Kan slet ikke komme fra den her opskrift, som er blevet brugt et par gange i løbet af året til at lave nogle gode hveder f.eks. til natmad ::-P:

Kanon opskrift Fred. .-Y

Hej Michael
Godt du lige har fundet den opskrift .-Y 1000 tak for hjælpen :-))
Den var jeg nemlig lige på jagt efter. :lol:
Med venlig hilsen fra
Mor Birthe

Stedet til at være glad er her,
tiden til at være glad er nu,
måden til at være glad er at få andre til det samme.

Billede
Brugeravatar
Mor Birthe
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Tilst
GNV Region: Midt og sydjylland

Indlægaf jettesp » 27. apr 2010, 20:43

En helt igennem super opskrift til rigtig mange ting.
På mit arbejde (et hospitalskøkken) har jeg lokket dem til at vi selv bager hveder i år (efter Fred´s opskrift) og "testen" af hjemmebagte hvedeknopper gik super og det overraskede mange, hvor lækre de blev.
Så nu har Fred´s opskrift sparet et betrængt sygehusvæsen for cirka. 1000 kr besparelse på hjemmebagte hveder kontra købe.
Jeg er simpelthen helt pjattet med Fred og især hans opskrifter .
jettesp
Klubmedlem
Klubmedlem

ForegåendeNæste

Tilbage til Alm. bagværk