Brød bagt i römertopf 1.

Franskbrød, flutes, og andet brød

Redaktør: Administrator

Er det OK at vise sine fejl på siden ?

JA.
13
100%
NEJ.
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer : 13

Brød bagt i römertopf 1.

Indlægaf Fred » 1. feb 2010, 15:45

TOTAL FIASKO .-td ... :twisted:

Schackenborg hvedebrød bagt i en römertopf, alt tegnede til et fantastisk resultat - se blot billedet, dejlig kulør - sprød og lækker at banke på - det var bare SÅ PERFEKT :D....... .-Y

Jeg er overbevist om, at når jeg viser disse billeder - så bliver det imellem os her på GK. 8-)

Brødet sad bare SÅ FAST, at Iben måtte bruge en ostehøvl af plastik for at få dejen ud, jeg var selv for deprimeret til at kunne gøre det. :((

Da jeg IKKE er en døjt i tvivl om, at der vil komme et HAV af spydige og negative kommentarer, vil jeg venligst - men bestemt bede jer om, at vente med disse udfald - til EFTER kl. 18.00
På forhånd tak.

"Resultater opnås når virkelystne mennesker samarbejder"

/Frederik
Brugeravatar
Fred
Æres Grillklub Medlem
Æres Grillklub Medlem

Geografisk sted: Lunderskov
GNV Region: Sydjylland - Jylland

Re: Brød bagt i römertopf

Indlægaf BjarneB » 1. feb 2010, 16:21

Jeg vil gerne være den 1.ste til at undlade spydige bemærkninger, om mus o.lign. min mund vil være lukket med 7.segl.
endvidere er jeg sikker på, at din udsættelse har noget at gøre med en reprise som skal hæve først!
Senest rettet af BjarneB 1. feb 2010, 16:24, rettet i alt 1 gang.
Fremskridt kommer gennem snavsede hænder
BjarneB
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Vallensbæk Strand

Indlægaf Fred » 1. feb 2010, 16:24

BjarneB skrev:Jeg vil gerne være den 1.ste til at undlade spydige bemærkninger, om mus o.lign. min mund vil være lukket med 7.segl.

TAK - for dyb medfølelse - det varmer. :))

/Frederik
Brugeravatar
Fred
Æres Grillklub Medlem
Æres Grillklub Medlem

Indlægaf Hedegaard » 1. feb 2010, 16:25

Hey Fred

Umiddelbart ser da det helt fantastisk ud, men det var da en skam det satte sig fast i bunden, kan det skyldes det "riflede" i bunden eller at den ikke er glaseret i bunden ??
Hvad er dine tanker bag at bage i en Römertopf, dobbelt op på sten er dobbelt så godt ?? :?:
Kunne det måske hjælpe hvis man smurte krukken godt i bunden før bagning eller er den bare dømt til ikke at kunne bruges som bageform ?? ;)

Fedt du laver forskellige forsøg Fred, det er det der gør det til en ekstra spitze hobby !! .-Y

Prøv igen, det burde vel kunne lade sig gøre .-)
Hedegaard
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Fensmark, Sydsjælland
GNV Region: Region Sjælland

Indlægaf JBI » 1. feb 2010, 16:34

Jeg undlader at kommentere pt.... .-C

Jeg syntes det er fedt der er plads til mislykkede forsøg, konstruktiv kritiv osv. fremfor kun rygklapperi .-)
Man lærer af sine fejl, og laver man ingen fejl - så laver man ingenting :-))
Op på hesten...øhh grillen, og kom igen.
God mad tager lang tid og sviner meget - Også på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Grillbut ... 0050753021
Mail: info@grillbutikken.dk
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Geografisk sted: Århus
GNV Region: GNV Østjylland

Indlægaf Lennie » 1. feb 2010, 16:53

Jamen Fred. Du ved da, at de eneste som ikke laver fejl, det er dem som aldrig laver noget ik'!

Hmmm. Du har ret. Det burde kunne lade sig gøre. Kan huske noget om nogle urtepottebrød, som var meget populære en gang for mange, mange år siden, men har iøvrigt glemt hvad der gjorde, at de ikke hang fast. Men, men. Du er sikkert allerede på vej med et nyt forsøg, som nok skal lykkes .-) .-)
Hilsen
Åse
Brugeravatar
Lennie
Grillklub medlem
Grillklub medlem

Geografisk sted: Dronninglund, Nordjylland
GNV Region: Region Nordjylland

Indlægaf blomstermand » 1. feb 2010, 17:01

Jeg er måløs over at Bageren :-H ikke havde forudset dette. :lol:

Nåå nej, hvem kunne vide det, mon ikke det er den riflet bund der gør det, kan du ikke kaste en ordentlig bunke mel ned i bunden???

Venlig hilsen
Blomstermand .-f
Det eneste beklædningsstykke der skulle forbydes er for små sko.
Brugeravatar
blomstermand
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Odense
GNV Region: Region Syd - Fyn

Indlægaf Fred » 1. feb 2010, 17:22

blomstermand skrev:Jeg er måløs over at Bageren :-H ikke havde forudset dette. :lol:

Nåå nej, hvem kunne vide det, mon ikke det er den riflet bund der gør det, kan du ikke kaste en ordentlig bunke mel ned i bunden???

Venlig hilsen
Blomstermand .-f

Det gjorde jeg også. :((

/Frederik
Brugeravatar
Fred
Æres Grillklub Medlem
Æres Grillklub Medlem

Indlægaf Fred » 1. feb 2010, 17:40

Hedegaard skrev:Hey Fred

Umiddelbart ser da det helt fantastisk ud, men det var da en skam det satte sig fast i bunden, kan det skyldes det "riflede" i bunden eller at den ikke er glaseret i bunden ??
Hvad er dine tanker bag at bage i en Römertopf, dobbelt op på sten er dobbelt så godt ?? :?:
Kunne det måske hjælpe hvis man smurte krukken godt i bunden før bagning eller er den bare dømt til ikke at kunne bruges som bageform ?? ;)

Fedt du laver forskellige forsøg Fred, det er det der gør det til en ekstra spitze hobby !! .-Y

Prøv igen, det burde vel kunne lade sig gøre .-)

Hej Hedegaard

Du er inde på nogle meget relevante ting i dit indlæg. :-v

Det riflede i römertopfen skulle ikke have indflydelse på om dejen hænger fast. :-)) Men havde den været glaseret, var det ikke sket. :-))
Grunden til, at jeg ville prøve i römertopfen var de der rifler, da jeg mente, at de ville være meget dekorative når brødet blev vendt om - meningen var så, at når brødet havde bagt i 25 min. ville jeg vende det om på the Fredstone og bage det de sidste 10 min. på stenene - da det giver en dejlig sprød skorpe pga. Fredstones egenskaber. :)

Römertopfen er jo lavet af ler og brændt ler har nogle fantastiske egenskaber mht. brødbagning - så derfor forsætter forsøget i morgen, det SKAL kunne lykkedes. :-v

Og jeg har en ide til i morgen. .-Y YES.

/Frederik
Brugeravatar
Fred
Æres Grillklub Medlem
Æres Grillklub Medlem

Indlægaf Fred » 1. feb 2010, 17:44

Lennie skrev:Jamen Fred. Du ved da, at de eneste som ikke laver fejl, det er dem som aldrig laver noget ik'!

Hmmm. Du har ret. Det burde kunne lade sig gøre. Kan huske noget om nogle urtepottebrød, som var meget populære en gang for mange, mange år siden, men har iøvrigt glemt hvad der gjorde, at de ikke hang fast. Men, men. Du er sikkert allerede på vej med et nyt forsøg, som nok skal lykkes .-) .-)

YES - jeg har en ide til i morgen og jeg garanterer for at det virker............... næsten. ;)

/Frederik
Brugeravatar
Fred
Æres Grillklub Medlem
Æres Grillklub Medlem

Næste

Tilbage til Alm. bagværk