Makronsnitter

Her kan du stille spørgsmål om alskens bagværk

Redaktør: JBI

Makronsnitter

Indlægaf 160251 » 24. okt 2011, 16:44

Som ung knægt på 18 år stod jeg med et svendebrev i hånden som bager, og der er nu gået over 40 år, hvor jeg ikke har haft med faget at gøre, og der er meget jeg har glemt.
Men nu her som efterlønner nyder jeg at gå og pusle med noget bagværk, det sidste jeg lavede var en gang butterdej med rullemagarine osv. og der ville jeg så lave nogle makronsnitter, ( de kunne lige gå an ) for jeg kan ikke huske hvordan man nu lige gjorde det.
Bager man først bunden af, og derefter kommer makronmassen på, eller kommer man makronmassen på den rå butterdej, og så bare i ovnen med det...

Tak for hjælpen.
160251
Prøvemedlem
Prøvemedlem

Geografisk sted: Jelling
GNV Region: Syd Danmark

Re: Makronsnitter

Indlægaf busal » 27. okt 2011, 16:42

prøv evt. at spørge på (link fjernet af admin da det ikke er relevant)
Mvh Allan
Brugeravatar
busal
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Byrsted, 9240 Nibe
GNV Region: Nordjylland

Indlægaf 160251 » 28. okt 2011, 10:43

Hej Busal
Jeg har været inde på siden (link fjernet) og set mig omkring, her tror jeg godt nok, at jeg går helt galt i byen med mit spørgsmål, for han har jo ikke noget med brød og kager.
Så jeg må vel nok krybe til patten, og så spørge hos bageren næste gang jeg er inde for at købe mit rugbrød.
Men ellers tak for tippet.
160251
Prøvemedlem
Prøvemedlem

Indlægaf JBI » 28. okt 2011, 13:11

160251 skrev:Hej Busal
Jeg har været inde på siden (link fjernet) og set mig omkring, her tror jeg godt nok, at jeg går helt galt i byen med mit spørgsmål, for han har jo ikke noget med brød og kager.

Og derfor er linket fjernet så der ikke er andre der spilder tiden med at lede der .-)
God mad tager lang tid og sviner meget - Også på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Grillbut ... 0050753021
Mail: info@grillbutikken.dk
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Geografisk sted: Århus
GNV Region: GNV Østjylland

Indlægaf 160251 » 2. nov 2011, 18:12

Jeg skriver lige det her for at andre kan få glæde af at lave nogle skønne makronsnitter.
Man bager butterdejsbunden halv af, tager den ud af ovnen, og lader den køle helt af, derefter kommer man sin hindbærmarmelade på, og slutter af med makronmassen, derefter bages det hele nu færdig.
Hej
160251
Prøvemedlem
Prøvemedlem

Tilbage til Spørg bageren