røre maskine

Her kan du stille spørgsmål om alskens bagværk

Redaktør: JBI

Re: røre maskine

Indlægaf JBI » 25. jan 2011, 13:43

Cata skrev:denne maskine er i en del skibskøkkener pga netop at de er så bundsolide /Jacob

Bundsolide som drivanker? :)

Jeg brugte lang tid på at vælge, og valget stod netop mellem kitchen aid og electrolux.
På et amerikansk pizza-forum var netop disse 2 maskiner diskuteret i utallige indlæg, og jeg valgte tilsidst electrolux assistent.

Jeg kender flere der har den frække røde kitchen aid til at stå fremme i deres køkken, og jeg fortryder hver gang jeg ser den at jeg ikke valgte den da electroluxen bestemt ikke er speciel køn at have stående fremme.
Havde jeg ikke denne passion for pizza, havde jeg i dag valgt en rød kitchen aid.

Assistenten er ikke køn, men det er en arbejdshest uden lige,
Jeg er stadig betaget af kødhakkerdelen som kværner en hel oksebov på få minutter :-))
God mad tager lang tid og sviner meget - Også på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Grillbut ... 0050753021
Mail: info@grillbutikken.dk
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Geografisk sted: Århus
GNV Region: GNV Østjylland

Indlægaf Cata » 25. jan 2011, 17:55

JBI skrev:
Cata skrev:denne maskine er i en del skibskøkkener pga netop at de er så bundsolide /Jacob

Ja selvfølgelig som drivanker og herefter bager de brød på den alligevel :lol: :lol:

/Jacob
http://www.malja.dk - en smule om mine grillkvajerier ;)
Brugeravatar
Cata
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Hadsten
GNV Region: Midt

Indlægaf larslyn » 25. jan 2011, 21:19

Cata skrev:
JBI skrev:

Ja selvfølgelig som drivanker og herefter bager de brød på den alligevel :lol: :lol:

/Jacob

Dét jeg har hørt er at gearet ikke er så solidt og derfor går itu og så er dt da fint at man kan få det lavet u/b men det gør vel ikke maskinen bedre?

men igen jeg har ikke prøvet andre end min kenwood, skulle jeg have købt idag havde jeg valgt electrolux'en da jeg synes at den æltesystem er rigtigt smart :))
Brugeravatar
larslyn
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: ølstykke

Indlægaf Degn » 25. jan 2011, 23:54

Jeg har netop investeret i en røremaskine. Og det var efter grundig research, læsning af tests, kiggen i tegnebogen – og ikke mindst mine kokke-heltes valg. Heriblandt min mor, som har brugt en Kenwood Chef dagligt i en mellemstor husholdning – og maskinen er ældre end jeg. Det siger jo ikke så lidt... :shock:

Den der røde Kichen Aid som Nigella har – er sød og feminin. Og ser skidegodt ud på køkkenbordet. Nu har jeg ikke plads eller lyst til at have den til at stå og se godt ud på bordet, så det fik ikke lov at veje tungt. Jeg synes bestemt ikke den er god nok i test, og motorkraft er der for lidt af hvis man skal op i større portioner.

Jeg valgte Heston løsningen (han er så også en meget stor helt i min verden) og købte en Kenwood Major Titanium KM020, 1500W ud fra den betragtning, at det er en maskine jeg skal have resten af den tid jeg selv kan lave mad, og den sikkert kan gå i arv til en af nevøerne og holde en generation mere. Er den god nok til Heston – tror jeg også den er god nok til mig. Jeg synes også den er pæn og stilfuld (og det bliver den ved med at være når retro-bølgen er ovre).

Du læste rigtigt – Røde Kichen Aid maskiner er for tøser, Kenwood er for life (og for dem der ikke kan eller vil bruge det dobbelte på en Teddy – som forøvrigt nu forhandles i Århus).

:D :D :D :D

/Degn
Degn
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Århus C

Indlægaf Hem » 24. mar 2011, 22:34

Må vist heller knytte en kommentar her. Er tosset med køkkenmaskiner og har en del af dem ;) og mener at de alle har noget de er gode til....

Jeg har en Bosch MUM 7000, en Ballerup master mixer (samme som en elektrolux assistent) en kenwood, en Kitchen Aid, en Bjørn AR 10 (10 ltr skål) og en Strømmen med 20 ltr kedler...

Bosch´en er godt til at piske, der er låg til så det ikke sprøjter ud over det hele, som jeg synes det gør i både kitchen aid og kenwood´en. Jeg laver en del smør og det er den rigtig godt til, men kommer det til at ælte dej er den ubrugelig.

Kenwood, kitchen aid, bjørn og strømmen rører med det der kaldes planetarisk roatation, hvilket betyder at det påsatte redskab udover at dreje rundt også drejer om sin egen akse så det rører overalt i skålen. Disse maskiner er rigtig gode til alt bagning og den eneste forskel er størrelsen og kraft niveauet. På strømmen, eller Frk. Strøm som hun hedder her i huset sidder der en 1½ hk motor og da jeg også har kødhakker til hende er det hende der står for skud når der slagtes en ko der skal laves i fars ;)

Ballerup master mixeren bruger jeg kun når der skal hakkes mindre portioner kød og laves vaniliekranse. Den har en suveræn hakker men er efter min mening ubrugelig til at røre og ælte (skal nok ta de slag der komme for den kommentar ;) )

Mht pris på røre maskiner kan der gøres gode køb på DBA eller gul og gratis. Har senest givet 2.000 for bjørnen, hvilket er en yderst fair pris da nyprisen vel er omkr 26.000.

Har også købt et rullebord fra et nedlagt bageri og bager man meget wienerbrød, butterdej og andre ting der skal rulles ud og har man pladsen til det er den en kanon investering. Det kan fåes til meget små penge og gør altså wienerbrødsbagning til en leg ;)

/Hem ;) ;)
Hem
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Rønde Djursland

Indlægaf Uffe815 » 25. mar 2011, 14:27

Nogle der har erfaring med Bosch MUM86?
Uffe815

Indlægaf Hem » 25. mar 2011, 16:18

Uffe815 skrev:Nogle der har erfaring med Bosch MUM86?

Det er en stærk maskine rent motor mæssigt, 1600 w men redskaberne til den er for klejne hvis der skal æltes eller piskes store portioner.. Men til en alm husholdning er det e´n go maskine til pengene...

/Hem
Hem
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Rønde Djursland

Foregående

Tilbage til Spørg bageren