Genanvendelige dryp bakker mm.

spækbræt, røgeplanker, kebabspyd mv.

Redaktør: JBI

Genanvendelige dryp bakker mm.

Indlægaf PLArnbjerg » 25. okt 2010, 08:45

Hej JBI
Jeg er ved at være træt af at bruge aluminiumsbakker som dryp-bakker under stege eller fyldt med vand, når jeg vil sænke temperaturen og skabe fugtigt klima i grillen. Synes de slides for hurtig op og er svære at rengøre.
Kunne det ikke være muligt at der kom et fad af enten støbejern med belægning el. rustfrit stål på markedet (så kan det gå i opvaskeren), som var smal og lang med gode sider på - lig de HadBeaeds alubakker jeg bruger nu. De kan stå mellem mine kul-holdere og er lange nok til at "dække" kullene under store ting på rotis mm.
Fordelen ville også være, at man kunne have vand i dem, opsamle fedt mm. til f.eks. sovs eller have tilbehør af grønsager under en steg der ligger i en stegholder, som så står ovenpå grønsagerne og man ville så kunne "wokke" tilbehøret undervejs...!

Jeg kunne også godt tænke mig en lignende form med lidt højere sider - gerne også langt og forholdsvis smal eller lidt lig en bradepande - med nogle huller i bunden til at svitse grønsager i, hvor fugten kan komme væk og de kan få noget "grill/røg-smag". Jeg synes de "bakker" weber laver er for små og kanten for lille, hvis man holder fest og gerne bruger pladsen i JBI-smokeren til at anrette flere ting samtidig.

Er der andre som har samme behov??? Jeg har fundet andre løsninger p.t., men ville gerne på sigt kunne udvide. Synes det hurtigt bliver dyrt at købe alubakker til hhv. opsamling og beskyttelse af kul og når der skal tilberedes grønsager som tilbehør.
.-pump
Egen grillmad er nu det bedste.
Koldhævet brød med skorpe - bagt på surdej og sten er en herlig spise.
Saltet (tør og lage), røget, tørret kød af enhver art smager laaaaaaaangt bedre end det, som man kan købe sig til indenfor en normal husholdning...
Brugeravatar
PLArnbjerg
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Tilst
GNV Region: Region Midt

Re: Genanvendelige dryp bakker mm.

Indlægaf Søren Michael » 25. okt 2010, 15:27

der er jo indimellem tilbud på bradepander i div supermarkeder. husker ikke lige størrelsen på den jeg bruger men en ny er så småt ved at være aktuel.
mvh
Det siges at heldet følger de tossede(enfoldige) i så fald må jeg være tosset, meget tosset. :-)
Søren Michael
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Næstved

Indlægaf splash » 25. okt 2010, 17:11

Find en fiskegryde i rustfri....... de er gode som aflange dryp-bakker
splash
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Løgumkloster
GNV Region: sønderjylland

Indlægaf nikodk » 25. okt 2010, 20:38

Jeg har købt et par gode rustfri fade i Metro. Mener de kostede ca 130 for dem begge, og det er nogle de nærmest altid har.

Ud over at de kan genbruges igen og igen, så slipper man også for at siderne bukker eller lign, når man løfter fadet med meget vædske i
nikodk
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Kirke Såby

Indlægaf fatti » 25. okt 2010, 21:05

Og så er der jo lige div. loppemarkeder, de drukner i rustfrit.
mvh
benny
Demokrati- er når 2 ulve og et får stemmer om aftensmaden.]
Brugeravatar
fatti
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: 8362 HØRNING

Indlægaf JBI » 26. okt 2010, 07:34

fatti skrev:Og så er der jo lige div. loppemarkeder, de drukner i rustfrit.
mvh
benny

Det er også der jeg jeg har mine drypbakker fra... markedet i tangkrogen, og markedet på ingerslev boulevard.
De har kostet fra 1-10 kr. pr. stk. og holder nemt et års tid.
Især de ovale aluminiums fade syntes jeg er rigtig gode til formålet.

Mht. at svitse grøntsager, har de i Metro nogle dertil egnede "grøntsags kurve" med huller overalt.
Disse er også rigtig gode til smokey-joe hvis man fyrer med trækul.
God mad tager lang tid og sviner meget - Også på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Grillbut ... 0050753021
Mail: info@grillbutikken.dk
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Geografisk sted: Århus
GNV Region: GNV Østjylland

Indlægaf fatti » 26. okt 2010, 16:59

Hej igen.
Kommer lige fra Metro, de kører tilbud på blandet rustfrit, købte bla. en bradepande med rist kr. 37 incl moms
omme mellem reoelerne er der en masse størrelser til priser fra kr.29
mvh
Benny
Demokrati- er når 2 ulve og et får stemmer om aftensmaden.]
Brugeravatar
fatti
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: 8362 HØRNING

Indlægaf PLArnbjerg » 27. okt 2010, 11:01

Tak for alle forslag og kommentarer. Det ser vist ud til at jeg skal på loppemarked en dag...

Jeg kunne dog stadig tænke mig bakker+wokbakke som en del af JBI's sortiment.... :!: :!:
Det skal dog siges herfra, at jeg ikke har nogen idé om omkostninger til produktion mm. af noget sådant, så jeg kommer med forslag ud fra min synsvinkel og mine behov... her og nu...og håber umiddelbart at der kunne være andre med samme behov, så jeg ikke skal køre land og rige rundt efter først den ene ting og så den anden... :(

OG endnu en gang tak for forslagene til steder og ting jeg kan bruge i mellemtiden... :lol:

Lige et par andre ting:
Hvilke beholdere bruger I til at salte/saltlage flere emner af kød eller store kød ting i? Kan man bruge en alm. stor bedroller el. stor 'murerspand' el. hvad? Eller kunne det også være noget man måske kunne fremstille hos JBI? En stor gryde el...? Som så måske også kunne bruges til ølbrygning mm? .-//
Jeg havde problem med at finde en pose (beregnet til madvarer), som var stor nok til min skinke+saltlage og beholder den kunne stå i i køleskabet. Det endte med at jeg måtte købe en stor stegepose og smide lidt af saltlagen ud, så kunne gris og lage lige være i posen max og stå i en spand beregnet til 10 L. Men jeg ville have forestrukket en beholder, som kunne have rummet mit emne + nogle flere... Det er vigtigt at tingene kan stå i normal køleskab!!!!
Egen grillmad er nu det bedste.
Koldhævet brød med skorpe - bagt på surdej og sten er en herlig spise.
Saltet (tør og lage), røget, tørret kød af enhver art smager laaaaaaaangt bedre end det, som man kan købe sig til indenfor en normal husholdning...
Brugeravatar
PLArnbjerg
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Tilst
GNV Region: Region Midt

Indlægaf splash » 27. okt 2010, 16:43

PLArnbjerg skrev:Tak for alle forslag og kommentarer. Det ser vist ud til at jeg skal på loppemarked en dag...

Jeg kunne dog stadig tænke mig bakker+wokbakke som en del af JBI's sortiment.... :!: :!:
Det skal dog siges herfra, at jeg ikke har nogen idé om omkostninger til produktion mm. af noget sådant, så jeg kommer med forslag ud fra min synsvinkel og mine behov... her og nu...og håber umiddelbart at der kunne være andre med samme behov, så jeg ikke skal køre land og rige rundt efter først den ene ting og så den anden... :(

OG endnu en gang tak for forslagene til steder og ting jeg kan bruge i mellemtiden... :lol:

Lige et par andre ting:
Hvilke beholdere bruger I til at salte/saltlage flere emner af kød eller store kød ting i? Kan man bruge en alm. stor bedroller el. stor 'murerspand' el. hvad? Eller kunne det også være noget man måske kunne fremstille hos JBI? En stor gryde el...? Som så måske også kunne bruges til ølbrygning mm? .-//
Jeg havde problem med at finde en pose (beregnet til madvarer), som var stor nok til min skinke+saltlage og beholder den kunne stå i i køleskabet. Det endte med at jeg måtte købe en stor stegepose og smide lidt af saltlagen ud, så kunne gris og lage lige være i posen max og stå i en spand beregnet til 10 L. Men jeg ville have forestrukket en beholder, som kunne have rummet mit emne + nogle flere... Det er vigtigt at tingene kan stå i normal køleskab!!!!

Man kan sagtens bruge en "bedroller" jeg har sådan et par 25L med låg, mange af dem er faktisk fødevaregodkendte! bare tag i jysk og kig dem under bunden
splash
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Løgumkloster
GNV Region: sønderjylland

Indlægaf Cata » 27. okt 2010, 17:47

Hvordan ser man om en bedroller og lign. er fødevaregodkendt? Noget med et nummer i bunden eller????

/Jacob
http://www.malja.dk - en smule om mine grillkvajerier ;)
Brugeravatar
Cata
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Hadsten
GNV Region: Midt

Næste

Tilbage til Andre sager...