Pizzaspader

spækbræt, røgeplanker, kebabspyd mv.

Redaktør: JBI

Pizzaspader

Indlægaf JBI » 18. mar 2009, 18:52

Jeg har jo gået og rodet lidt med at fremstille en pizzaspade som skulle være lidt pænere og lidt bedre end dem fra Metro, og her er den første model.
Lad mig sige det som den første - den er ikke perfekt, og jeg skal vidst gruble lidt mere over designet.

Fred får denne med hjem i morgen til test, og så håber jeg han vil fortælle om den polerede friktionsfri overflade på selve spaden fungerer optimalt.

Selve spaden er fremstillet i 2mm aluminium som er slebet skarp hele vejen rundt på forreste del. Dog ikke så skarp at den kan bide sig fast i nogle køkkenbordplader, men således at rundingen skulle være optimal til at feje en pizza op på.
overfladen er poleret så den er Meget glat.
Med sine 34 cm i bredden tager den nogle gode store pizzaer, og der er stadig masser af plads i lågen på smokerne til at arbejde med spaden.

Skaftet er fremstillet i falset massiv mahogny, og mellemstykket i aluminiumsrør der er trykket på spaden samt nittet efterfølgende.

IMG_0352.jpg

Mere følger efter test.....
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
God mad tager lang tid og sviner meget - Også på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Grillbut ... 0050753021
Mail: info@grillbutikken.dk
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Geografisk sted: Århus
GNV Region: GNV Østjylland

Re: Pizzaspader

Indlægaf Lennie » 19. mar 2009, 09:56

Det ser meget spændende ud det der!
Hilsen
Åse
Brugeravatar
Lennie
Grillklub medlem
Grillklub medlem

Geografisk sted: Dronninglund, Nordjylland
GNV Region: Region Nordjylland

Indlægaf xang72 » 12. maj 2009, 18:12

hvordan går det med spatlen ? jeg er meget interreseret .. kende du pris ?
xang72
Prøvemedlem
Prøvemedlem

Indlægaf jetlar » 13. maj 2009, 10:07

...een kunne måske også være interesseret :D

mvh. Lars
Mvh. Lars

OTG 57, JBI mini forlænger og Juleforlænger m/adapter, termometer und den ganzen molevitten - samt en Primo Kamado Oval Junior
Brugeravatar
jetlar
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Billund
GNV Region: Sydjylland

Indlægaf JBI » 13. maj 2009, 12:28

Den blev jo ikke helt godkendt da jeg slæbte den med ned til det lokale pizzaria.
Men... jeg har siden anskaffet en anden type aluminium, med en helt særlig blank og extrem hård overflade som jeg tror bliver super godt!

Det hele ligger klar, jeg skal bare lige have tid til at lave et par stykker at teste med.
God mad tager lang tid og sviner meget - Også på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Grillbut ... 0050753021
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Indlægaf xang72 » 13. maj 2009, 15:13

spændende soændende ... man umidelbart så behøver skaftet vel ikke a være så langt til os hjemme fiflere, der ikke har en rigtig stenovn ?
xang72
Prøvemedlem
Prøvemedlem

Indlægaf JBI » 13. maj 2009, 15:55

xang72 skrev:spændende soændende ... man umidelbart så behøver skaftet vel ikke a være så langt til os hjemme fiflere, der ikke har en rigtig stenovn ?

Nææ.. det behøves det måske ikke, men så er det bare at finde saven ude i garagen :-))
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Indlægaf xang72 » 2. jun 2009, 14:11

"kigger længesltfuldt på spaden, mon den nogen sinde kommer til sag ?"
xang72
Prøvemedlem
Prøvemedlem

Indlægaf JBI » 2. jun 2009, 15:18

xang72 skrev:"kigger længesltfuldt på spaden, mon den nogen sinde kommer til salg ?"

Det gør den!

Der ligger bare lige så mange mails på bestillinger af alt det andet, at jeg er nødt til at prioritere det højest før jeg fortsætter :-))

Og nu skal bilen pakkes færdig, for jeg er på vej til posthuset med en total fuldpakket varevogn af smokere, vacuumpakkere, smokegulatore, kebabplanker og andre sager... :-))

I aften (når vi lige har grillet frikadeller med nye Danske Tunø-kartofler med persillesovs) eller en af de kommende aftener får jeg formentlig tid til at kigge lidt mere på det....
Det tager tid at lave skabeloner, værktøj mv. men når dette først er på plads går det rimelig hurtigt at fremstille spaderne.

Jeg lover dig tilgengæld de er værd at vente på!!
Det er slut med bagepapir, for overfladen er nærmest friktionsfri - lige som din lak på bilen når du har pudset og poleret den :-))
Og stadig er det en naturlig process der gør den så lækker glat.
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Indlægaf xang72 » 3. jun 2009, 14:58

Tak ...

Jeg vendter gerne, min nuværende spade er et stykke stift pap som jeg har "spidset" side på ... ;)

tag dig bare den tid det tager, jeg kan godt se at du er en travl mand..
xang72
Prøvemedlem
Prøvemedlem

Næste

Tilbage til Andre sager...