Hemmeligheden bag brødet > bage-enzymer

Spørgsmål til produkter og selve grillbutikken.dk skal stilles her! Kig ind og få inspiration til nye måder at grille på med produkter fra JBI.

Redaktør: JBI

Re: Hemmeligheden bag brødet > bage-enzymer

Indlægaf Broberg-Laursen » 17. sep 2013, 15:45

Uha uha hvor spændende. Min bedre halvdel og jeg sad så sent som i weekenden, og snakkede om hvor svært det egentligt var at ramme bagerbrøds 'feel' i vores bagninger, og hvordan mon vi kunne forbedre os.

Dette kunne jo være den hellige gral - helt klart en tråd der skal besøges hver dag :)

Når i modtager jeres pakker så smøg fluks ærmerne op, og flå melet ud af skabet!
Broberg-Laursen
Klubmedlem
Klubmedlem

Indlægaf JBI » 17. sep 2013, 17:44

Så er alle pakkerne postet, og i skulle gerne have pakken med "tryllestøv" i morgen med posten :-))

Når den første af jer er klar med bedømmelsen, må du/i gerne oprette et nyt indlæg med overskrift "test af enzymer" og i andre bedes følge op i det nye indlæg med jeres test, billeder og bedømmelse.
Det er udelukkende jeres test og bedømmelser der afgør om det er noget vi i grillbutikken.dk går videre med, og lancerer så alle kan få det magiske middel.
Jeg (og vidst mange andre) er vildt spændte på jeres resultater.
God mad tager lang tid og sviner meget - Også på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Grillbut ... 0050753021
Mail: info@grillbutikken.dk
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Geografisk sted: Århus
GNV Region: GNV Østjylland

Indlægaf bolarsson » 17. sep 2013, 18:31

Hej jeg er også med på holdet hvis du har brug for flere (bagere)
bolarsson
Prøvemedlem
Prøvemedlem

Indlægaf fatti » 14. nov 2013, 16:21

Pas på med de der bage-enzymer, efter jeg prøvede dem i lys gærbrød
er de blevet så vanedannende ::-o: at varanen her hjemme simpelthen nægter at spise brødet hvis
det ikke er brugt enzymer......Og hun har sgu ret...det er en oplevelse...smagen-krummen-skorpen
det hele går op i en større helhed :-H
Benny .-)
Demokrati- er når 2 ulve og et får stemmer om aftensmaden.]
Brugeravatar
fatti
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: 8362 HØRNING

Indlægaf marlene » 14. nov 2013, 17:51

Her i huset er vi faste forbrugere af enzymer i alt brød... jeg har dog stadig ikke afprøvet om det giver nogen effekt i chokoladekage, men boller, franskbrød og flutes samt alt det andet laves ikke uden enzymer.
Jeg fik min mor til at købe det bl.a efter jeg havde en kanelkringle med til hende. Min kageglade nevø spiste stort set det hele og da hun på et senere tidspunkt efterlignede opskriften - dog uden enzymer - var svaret ... hmm farmor det er ikke helt det samme som den Marlene havde med - kan du ikke gøre som hende?
Jeg kan endda få manden til at spise boller - noget han helst undgår ;-)
"uden appetit skal man hverken spise eller elske...." - men man kan da altid klemme en pølse eller en dessert ned...
Brugeravatar
marlene
Team Assi.
Team Assi.

Indlægaf hmksimonsen » 4. jun 2015, 17:39

Hej JBI, jeg er ny herinde, og jeg er klar på at være med i den lille bagetest med bageenzymer.
Jeg bager rigtig meget, pga. allergi overfor alle nødder/mandler og citrusfrugter. Og specielt nødder skal bageren nok få fordelt ud over næsten det hele i butikken. Og mandler er jo også det marcipanen er lavet af, så det duer heller ikke her. Nogle bagere har det også med at smide marcipan i remonce for at få fyldet til at blive i kagen. Øv jeg synes bageren ikke har forsåelse for allergi.
Med smagsmæssigt kan der også laves meget, der er meget mere lækkert, når det er hjemmebagt.
Så derfor bager jeg meget.
Bruger du bageenzym i både brød og kager? Ër det uanset om det er gærdeje eller med bagepulver?
Jeg glæder mig til at prøve dette, så jeg kan bage lige så flot som bagerens brød.

Jeg er ikke så rutineret i kommunikationen herinde, men forsøger da.
Du skal vel have en adresse til at sende test-produktet?
Mvh Helle
hmksimonsen

Indlægaf JBI » 7. jun 2015, 07:24

Hej Helle.

Du har måske ikke været opmærksom på datoen, men vi blev færdige med testene i 2013 :-)
God mad tager lang tid og sviner meget - Også på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Grillbut ... 0050753021
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Indlægaf hmksimonsen » 7. jun 2015, 23:58

Hej. Tak for beskeden, og nej det må jeg indrømme jeg ikke var. Bruger du enzym til alle deje? Mvh Helle
hmksimonsen

Indlægaf JBI » 8. jun 2015, 09:53

Ja, jeg bruger det i alle deje der er baseret på hvedemel.
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Indlægaf Broberg-Laursen » 8. jun 2015, 16:12

Hej Helle.

Syntes HELT klart du skal prøve noget enzym!!

Min kone og jeg, er blevet "hooked" vi bager IKKE mere uden. Der er en kæmpe forskel..

vh.

Andreas
Broberg-Laursen
Klubmedlem
Klubmedlem

ForegåendeNæste

Tilbage til Grillbutikken.dk