Så blev gevinsten fra julekonkurrencen testet.

Spørgsmål til produkter og selve grillbutikken.dk skal stilles her! Kig ind og få inspiration til nye måder at grille på med produkter fra JBI.

Redaktør: JBI

Så blev gevinsten fra julekonkurrencen testet.

Indlægaf wetle » 18. jan 2014, 19:57

Jeg var den heldige vinder i julekonkurrencen 2013. Jeg valgte at bruge gevinsten til et par støbejens riste og et par termometre, et til fastmontering i grillen, og et stiktermometer.

De sidste dage har ikke levnet tid og lyst til at stå ved grillen, men i dag skulle det være.

Jeg fik pakket risten ud og vasket af i sæbevand imens briketterne blev varme. Da ristene var vasket og tørret blev de lagt i grillen og fik en god omgang olie med en bagepensel. De fik så lov at ligge og varme ordentlig igennem i ca. en halv time. Herefter fik de igen en gang olie inden jeg lagde maden på.

I dag blev det til en gang hakkebøffer og baconsvøbte bønner, da risten jo var rigtig godt gennemvarm, gik der ikke længe inden det var tid til at vende bøfferne, og de flotteste grillstriber mødte mit blik. Det var både nemt og hurtigt at vende bøfferne, da de ikke hang i risten, sådan som de ellers ofte gør. Om det skyldes at jeg idag havde lavet bøfferne i god tid og ladet dem ligge i køleskabet, eller at risten var godt smurt ind i olie, ved jeg ikke, men nemt var det.

Jeg må sige at jeg kun fortryder en ting ved mit valg, nemlig at jeg ikke for længe siden har investeret i sådan en rist, for hold da op hvor er det nemt at få de helt rigtige grillstriber og den rigtige farve på bøffen på sådan en rist.

Jeg har desværre ingen billeder, da min telefon var løbet tør for strøm, og der var gæster til spisning, så det var ikke lige til at skulle tage billeder ved bordet :P
wetle
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Ikast
GNV Region: midt + jylland

Tilbage til Grillbutikken.dk