JBI smoker på Outdoorchef

Se og læs om brugen af Smokeren når du f.eks. laver mad i flere etager

Redaktør: JBI

Re: JBI smoker på Outdoorchef

Indlægaf bear » 11. apr 2012, 08:39

Det er 2 kammerater der har fået bygget de 2 grill og det var til den enes 50 års fødselsdag at jeg indvidede dem
Om det direkte stegefeldt er stort eller lille det ved jeg såment ikke jeg grillede 266stk burgere,(så det går da) feltet er såfølgelig mindre men tilgengæld meget varm
bear
Klubmedlem
Klubmedlem

Indlægaf Speedi » 11. apr 2012, 15:17

bear skrev:Det er 2 kammerater der har fået bygget de 2 grill og det var til den enes 50 års fødselsdag at jeg indvidede dem
Om det direkte stegefeldt er stort eller lille det ved jeg såment ikke jeg grillede 266stk burgere,(så det går da) feltet er såfølgelig mindre men tilgengæld meget varm

Personligt har jeg heller ingen problemer med at det direkte stegefelt er for "lille", jeg bruger det til hurtigt at give det stegeskorpe og så rykker tingene ud til indirekte grillning, der er så varmt derude at det hurtigt er klaret og oplever ikke længere stegetid af den grund
Mvh

Christian

Team Grillklubben og Grillbutikken - velkommen i klubben!
Husk at besøge http://www.grillbutikken.dk
Speedi
Team GB
Team GB

Geografisk sted: Aalestrup
GNV Region: Midt- og Nordjylland

Indlægaf Erikzen » 12. apr 2012, 19:31

Fik du prøvet kombinationen med JBI smokeren?
Erfaring?
/Torben
Erikzen
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Frederikssund

Indlægaf skuffen » 12. apr 2012, 20:29

Ikke endnu - formentlig først om 10-12 dage desværre.

Forslag modtages til hvad der skal prøves. PP er self. oplagt, så det står nok øverst som det ser ud lige nu.
skuffen
Klubmedlem
Klubmedlem

GNV Region: Hovedstaden

Indlægaf larslyn » 13. apr 2012, 09:29

skuffen skrev:Ikke endnu - formentlig først om 10-12 dage desværre.

Forslag modtages til hvad der skal prøves. PP er self. oplagt, så det står nok øverst som det ser ud lige nu.

Jweg har gjort det nogle gang når jeg roterer kylling. Det fungerer helt fint :))
Brugeravatar
larslyn
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: ølstykke

Indlægaf skuffen » 13. apr 2012, 12:41

Så blev der lige indkøbt lidt.

Billede

Billede

Pris: 397,- + moms i metro, så lige under 500,- Det må siges at være acceptabelt. Så kan jeg få prøvet at lave pølser uden den store udgift. Det ligger dog lidt ude i fremtiden, da jeg vil lave bacon-pølser og derfor skal have lavet noget bacon først. Til det skal man bruge en beholder der kan indeholde 1-2 hele ribbenstege og saltlage. Det fandt jeg sørme i Jysk. Jeg kiggede mig godt for og fandt nedenstående, produceret i sverige og lavet af food-grade PP. Så det er godkendt til 70kr.

Billede

Billede

Billede

Så projekt bacon starter mandag.

Mht. de første grill-projekter så skal baconen kold-røges i 2x12 timer. Udover det har vi besluttet at prøve de franske kamben fra metro. De står til 450,- inkl moms for 10kg og skulle være flotte. + selvfølgelig en enkelt nakkefilet. Men alt det desværre først i næste weekend.

En original weber rist til den øverste position blev også indkøbt. Man skal ikke gå ned på udstyr!!
skuffen
Klubmedlem
Klubmedlem

Indlægaf JBI » 13. apr 2012, 13:44

Jamen så er du helt klar :-))

Et par gode råd....

1. Kniv samt hulplade er formentlig/muligvis ikke slebet ordentlig op selvom den er ny, og en slibning vil lette dig for mange problemer og ærgrelser hvis det ikke passer sammen og er slebet ordentligt!
HW larsen samt en masse andre sliberier kan gøre det for få penge, men du kan også gøre det selv på f.eks vandslibepapir lagt på en 100% plan flade.

2. Når man bruger kødhakkere som stopper kan det ikke undgås der kommer en del luft (luftlommer) og disse fjernes let ved at punktere dem med en stoppenål.
Det er vanskeligt at håndtere nålen når ens fingre er smurt ind i fars, men tricket er du forinden presser nålen gennem en korkprop (på den korte led).
Så er det let at snuppe proppen og prikke hul i luftlommerne efterhånden som du ser dem komme, og de små huller betyder intet.
God mad tager lang tid og sviner meget - Også på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Grillbut ... 0050753021
Mail: info@grillbutikken.dk
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Geografisk sted: Århus
GNV Region: GNV Østjylland

Indlægaf skuffen » 13. apr 2012, 14:33

Super, mange tak!
skuffen
Klubmedlem
Klubmedlem

Indlægaf skuffen » 13. apr 2012, 15:02

Hvor får folk tarme fra? Jeg kiggede i metro, men der var ikke noget held. Den lokale slagter er selvfølgelig oplagt, men er der andre steder? Jeg har CVR men OTZ og india-dan har meget dårlig kommunikation når det kommer til små ordrer.
skuffen
Klubmedlem
Klubmedlem

Indlægaf bear » 13. apr 2012, 15:12

Hej Steffen
Dem kunne du have fået af mig(men du venter nok ikke til jeg kommer hjem igen) ,
men hvis du i Kalundborg ved jeg at superbest har i køledisken ellers må du prøve at spørge en slagter
bear
Klubmedlem
Klubmedlem

ForegåendeNæste

Tilbage til JBI-Smokere