JBI smoker og Rib-o-Lator

Se og læs om brugen af Smokeren når du f.eks. laver mad i flere etager

Redaktør: JBI

JBI smoker og Rib-o-Lator

Indlægaf OleT » 16. apr 2012, 12:57

Hej

Som allerede nævnt herinde, har jeg allerede et rotisserie fra weber. Men jeg savner dog lidt plads og lidt flere muligheder. Derfor er jeg blivet mere interesseret i en JBI-smoker.
Mit seneste legetøj er en Rib-o-Lator, som jeg indtil nu har haft meget glæde af. Den passer lige til mit rotisserie. Men jeg er blevet i tvivl, om den vil passe sammen med en JBI-smoker.

Det ville være super, med en Rib-o-Lator i en JBI-smoker. Jeg savner nemlig at kunne komme placere mad under og over Rib-o-Latoren uden for meget besvær. I dag kan jeg stille mad nederest i grillen, men hvis jeg skal have en bradepande eller lign. ind eller ud af grillen under Rib-o-Latoren, så skal jeg næsten skille halvdelen ad, for at få den ud.

Men så vidt jeg kan forstå, så sidder spyddet lidt forskudt i en JBI-smoker, er det korrekt? Hvad er grunden egentlig til det og vil det være muligt, at få lavet en hvor spyddet kommer til at sidde i midten?
Rib-o-Latoren kan nemlig kun lige akkurat være i min weber, så jeg er ret sikker på, at hvis spyddet ikke sidder præcist i midten, så vil den støde på kanten, og så forsvinder pointen ligesom, da den så ikke kan køre rundt :-)

Jeg har vedhæftet et billede, der viser hvor lidt plads der er ved siden af Rib-o-Latoren. Og ja, kyllingelårene blev gode men fritterne kunne være bedre - det var en test med hjemmelavede pommes frites, men de skal helt klart laves på en anden måde næste gange. De kunne fx laves i en bradepande, hvis man ellers kunne komme til den... ;-).

Mvh.
Ole
OleT
Prøvemedlem
Prøvemedlem

Re: JBI smoker og Rib-o-Lator

Indlægaf JBI » 16. apr 2012, 14:02

Hejsa.

Det er mere end 3 år siden jeg lavede dem med forskudte huller, og i dag sidder de i center i alle 3 modeller.
Du skal være velkommen til at kigge forbi med det der rotor-bæst... gad godt se det "live" og naturligvis kan jeg tilpasse en smoker dertil.
God mad tager lang tid og sviner meget - Også på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Grillbut ... 0050753021
Mail: info@grillbutikken.dk
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Geografisk sted: Århus
GNV Region: GNV Østjylland

Indlægaf OleT » 16. apr 2012, 14:19

Super.

Så burde det jo kunne fungere sammen. Jeg vil se at finde ud af komme forbi i løbet af foråret/sommeren for at se på sådan en JBI-fætter. Og ja, jeg tager gerne Rib-o-Latoren med på samme tur :-)

Mvh.
Ole
OleT
Prøvemedlem
Prøvemedlem

Indlægaf fatti » 16. apr 2012, 16:51

Hej Ole.
Lidt nysgeri, hvor har du sådan en Rib-o-lator fra
/Benny .-)
Demokrati- er når 2 ulve og et får stemmer om aftensmaden.]
Brugeravatar
fatti
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: 8362 HØRNING

Indlægaf OleT » 19. apr 2012, 10:31

Hej Benny

Jeg forsøgte i et stykke tid at finde den i Europa, men desværre uden held. Jeg endte derfor med at købe den her: http://www.ribolator.com

Mvh.
Ole
OleT
Prøvemedlem
Prøvemedlem

Indlægaf Timon » 19. apr 2012, 12:01

http://www.ribolator.nl/ tlf "Kontakt os for at bestille disse produkter: (+31) (0)316 584100.":
kunne måske også være en mulighed...
Isåfald er der jo da ingen straf told..
Timon
Prøvemedlem
Prøvemedlem

Geografisk sted: Nær Lunderskov

Indlægaf nicolajs » 19. apr 2012, 15:47

120 euro, det er ikke lige frem JBI priser
150 euro for en forlænger af de korte
nicolajs
Team