køb af JBI smoker

Se og læs om brugen af Smokeren når du f.eks. laver mad i flere etager

Redaktør: JBI

køb af JBI smoker

Indlægaf migthy » 23. aug 2012, 10:06

hej jeg skal ha bestilt mig en JBI forlænger med spyd og motor, gafler er dog lige pluselige blevet i tvivl om det er det rigtigt at invester i da jeg har hørt at nogle har problemer med at få en ordenligt temp. i den ved i om der er hold i dette eller om det skyldes fejl anvendelse. normalt npr jeg grille bruger jeg webers egne brikkert skal jeg stoppe med dette og finden et andet eller skal jeg til at bruge kul.
en sidste ting hvis jeg vælger at købe denne forlænger hvilket jeg tror jeg gør vil jeg gerne høre om man evt. kan lave hjemmelavet burger i den på en gang altså bage bollerne i toppen og stege bøfferne forneden og hvor meget kan man lave i den

på forhånd tak
migthy
Klubmedlem
Klubmedlem

Re: køb af JBI smoker

Indlægaf marlene » 23. aug 2012, 16:48

Tror ikke på det med at smokeren har noget med ændringen af temp. at gøre. Selvfølgelig er der varmest lige over kulene og mindre varmt jo længere væk fra varmekilde du kommer men det er jo lige netop fordelen ved smokeren. Tre riste med tre forskellige temperaturer gør jo at du kan have gang i kartoffelbådene i midten - burgerbollerne foroven og lige hurtigt stege bøfferne til sidst. Eller langtidsstegning af juleanden eller hvad nu du har lyst til. Vi har lavet næsten alt - lige fra brunch, paella, pizza, lasagne, bøffer, kylling, stege, alt muligt tilbehør - og meget mere
Prøv dig frem med kul. Der er stor forskel på udvalget og hvad du selv har det bedst med. Det billige kul har det med at løbe hurtigt tør for varme og er mere smulder end kulstykker og det er heller ikke altid nødvendigt at give for meget for kullet. Om du skal skifte kulmærke eller ej er nærmest et religionsspørgsmål som jeg ikke vil kaste mig ud i. Vil hellere råde dig til at prøve lidt forskelligt.
"uden appetit skal man hverken spise eller elske...." - men man kan da altid klemme en pølse eller en dessert ned...
Brugeravatar
marlene
Team Assi.
Team Assi.

Re: køb af JBI smoker

Indlægaf Diernis » 23. aug 2012, 21:39

Hej

Jeg har haft min smoker i 2-3 år og har aldrig haft problemer med at holde varmen oppe. Jeg kan nemt holde den på 200 i toppen over længere tid. Jeg har stegt både kalkun til thanksgiving, roteret and til jul og masser af andre gode ting året rundt.
Det er en god investering syntes jeg, den udvider weberens muligheder helt utroligt.

Mvh
Anders
-=There is no sincerer love than the love of food=- George Bernard Shaw

Så rigeligt med grej, hvis I spørger familien - men de kan godt lide maden!!!

Kul fra Grillbutikken på lager.... 125,- pr. sæk.
Diernis
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Silkeborg

Tilbage til JBI-Smokere