En par praktiske spørgsmål

Se og læs om brugen af Smokeren når du f.eks. laver mad i flere etager

Redaktør: JBI

En par praktiske spørgsmål

Indlægaf NicolaiS » 29. sep 2013, 18:10

Hej,

Endnu en ny bruger her, jeg har et par spørgsmål som jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig med.

Jeg startede oprindeligt med og lede efter et forlænger stykke på 20-30cm, så man bare fik løftet risten op og længere væk fra kullet(Hvis nogen kender til noget ala det der, er jeg meget interreseret i et link). Det fandt jeg dog ikke helt, fandt frem til JBI forlængere/smokeren. Men den virker noget stor i forhold til det jeg lige er efter.
Men JBI smokeren får meget ros med undervejs fra diverse steder jeg har kigget efter en forlænger. Så det kunne godt være løsningen.
Men nu er det sådan vi bor i lejlighed, men dogmed en åben altan hvor vi kan grille på. Så har et par praktiske spørgsmål om JBI smokeren først.

Jeg synes ikke og kunne finde nogle mål på den, fandt kun mål på mini smokeren. Hvor høj er en JBI smoker?
Synes det ser ret voldsom ud på de billeder jeg har kunne finde :)

Hvad gør i andre med opbevaring af den, hvor fedtet bliver den ?
Regner med den sættes i en slags bakke med et alm. grill overtræk på, når den ikke er i brug.
Men hvad gør i andre?

Jeg har også kigget på WSJ med mini smokeren.
Det ser også spændende ud, men er lidt i tvivl om hvor meget kød der kan være på sådan en, kan der være 3x 2kg nakke filet på sådan en.
Det bliver den største mænge jeg kommer til og skulle lave på den i første omgang.
Måske en der har en WSJ kunne hjælpe her.

Hvor længe holder briketter i sådan en ? Jeg har indtil videre i vores OTG brugt princippet med og lave en ring med 2 rækker briketter hele vejen rundt.
Det tænker jeg bliver svært i en WSJ.

Jeg savner også nogle billeder med hvordan den ser ud inden i med riste osv. Der er rigeligt og finde af JBI smokeren? Er det fordi den ikke er helt så udbredt?

Jeg håber der er et par venlige sjæle der kan hjælpe lidt her. På forhånd tak.
NicolaiS

Geografisk sted: Vinderup

Re: En par praktiske spørgsmål

Indlægaf JBI » 30. sep 2013, 19:00

Hej Nicolai

Jeg er JBI fra team-grillbutikken.dk, og jeg beklager meget det sene svar herfra! :oops: men jeg har ikke været tilstede før nu desværre.
Hvis du sender mig en mail kvitterer jeg med et rabatkort på Kr. 100,- til køb af smoker, motor mv.i http://www.grillbutikken.dk på grund af det sene svar .-)

Korte svar på dine spørgsmål:

Højde på JBI-smoker = 50 cm.
Diameter = samme som grillen.

Jeg vil ikke mene der kan være 2x3kg nakkefilet på en mini-smoker, men det er intet proplem på en JBI-smoker.

Fortsat god aften :-))
God mad tager lang tid og sviner meget - Også på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Grillbut ... 0050753021
Mail: info@grillbutikken.dk
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Geografisk sted: Århus
GNV Region: GNV Østjylland

Tilbage til JBI-Smokere