Hvordan monteres motor og spyd i den store smoker?

Se og læs om brugen af Smokeren når du f.eks. laver mad i flere etager

Redaktør: JBI

Re: Hvordan monteres motor og spyd i den store smoker?

Indlægaf notbaldchef » 26. jun 2011, 12:20

Jeg sidder og kommer i tvivl. Min smoker er gammel model, hvor Jan har ridset op til motor/spyd på en lavere position og sideforskudt. Ovenstående gennemgang ser ud til at man er gået over til en højere og centreret montering.
Nu har jeg købt stumperne så jeg kan komme i gang med at rotere, og kunne godt lide at høre fordele og ulemper, så jeg kan vurdere hvor jeg skal sætte min.
Hilsen fra Benny - der griller på Kamado XL og 3. stk. Weber
notbaldchef
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Ølsted v. Horsens
GNV Region: midtjyll./sydjyll.

Indlægaf JBI » 27. jun 2011, 06:51

Det er korrekt vi en periode satte spyddet lidt forskudt, men alle smokere bliver i dag lavet med centerplacering.
Hvis du sætter beslaget lige under den øverste "vulst" på smokeren passer det godt i højden, og du kan have bakker stående på risten underneden.
Husk at lave en højdeforskel på 5-10mm så spyddet i motorsiden er lidt lavere end modsatte side - derved er du sikker på det ikke glider ud, og forskellen er så lille at man knap nok kan se det med det blotte øje.
Go´fornøjelse med roteringen...
God mad tager lang tid og sviner meget - Også på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Grillbut ... 0050753021
Mail: info@grillbutikken.dk
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Geografisk sted: Århus
GNV Region: GNV Østjylland

Indlægaf migthy » 6. sep 2012, 16:27

hej tak for hjælpen både over telefone og her lige nu køre den super fint der ude og alt er som det skal være
migthy
Klubmedlem
Klubmedlem

Foregående

Tilbage til JBI-Smokere