Pølser med "spark" i

Redaktør: marlene

Pølser med "spark" i

Indlægaf Ib M » 20. apr 2013, 22:42

Efter at ha`læst op på emnet "hjemmelavet pølser" kunne jeg se at jeg for mange år siden lavede nogle fatale fejl - og det skulle der så rettes op på i dag

Billede

2 1/2 kg nakkefilet og 500 gr. røget bacon var udgangspunktet sammen med "Jalapeno griller" fra Grillbutikken
Den blanding blev lavet, incl bindefars, og rørt sammen - en lille smagsprøve blev stegt, hvilket indikerede at der gerne måtte være lidt mere "spark" i styrken af chili.
Som billedet herunder viser blev der tilsat 4 finthakkede chipotle (røget Jalapeno)

Billede

Billede

Og så skulle der gang i pølsestopningenstopningen, som skulle foretages på "den rigtige" pølsestopper. Har længe været i tvivl om hvilken model jeg skulle købe - er glad for at jeg trods tvivl købte 6 liters modellen fra Grillbutikken - 6 liter passer lige til den gang pølsemasse jeg havde gang i idag. Og så vil jeg også lige sige at billederne der er på Grillbutikken ikke viser hvor flot og gennemført et produkt det er. En fornøjelse at arbejde med.

Billede

Efter stopning blev pølserne hængt til tørre inden røgning (ophængning kan godt gøres kønnere) :oops:

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Efter en times røg blev pølserne (kogt) ved 80 grader i ca. 20 min, hvorefter de blev afkølet i isbad, og dem dem der skulle fryses blev vacumpakket.
(ved egentlig ikke hvor meget røgsmag der er i pølserne, men det er som om de får et bedre "knæk" af røgen - men det er måske indbildning.

Billede

Billede

Billede

Billede

Og så var det tid til en smagsprøve - de har lige det "spark" uden at man dog bliver sendt til tælling, og man sidder tilbage med en varm eftersmag af chili

Billede
Brugeravatar
Ib M
Klubmedlem
Klubmedlem

Re: Pølser med "spark" i

Indlægaf skuffen » 21. apr 2013, 18:19

Det er sgu i orden det der. Det ser virkelig lækkert ud!

Hvor har du købt de chipotle?
skuffen
Klubmedlem
Klubmedlem

GNV Region: Hovedstaden

Indlægaf Ib M » 21. apr 2013, 19:24

Takker for det - de er super lækre.

Hvis ikke jeg husker helt galt er de købt i Chilihouse

De har ihverttilfælde et par varianter af "Chipotle Chili in Adobo"
Brugeravatar
Ib M
Klubmedlem
Klubmedlem

Indlægaf JBI » 22. apr 2013, 08:58

Det ser virkelig godt ud det der!! og sikke nogle fantastisk flotte billeder du kan tage. Må jeg låne et par stykker af dem til grillbutikken :-))
God mad tager lang tid og sviner meget - Også på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Grillbut ... 0050753021
Mail: info@grillbutikken.dk
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Geografisk sted: Århus
GNV Region: GNV Østjylland

Indlægaf Ib M » 22. apr 2013, 09:07

JBI skrev:Det ser virkelig godt ud det der!! og sikke nogle fantastisk flotte billeder du kan tage. Må jeg låne et par stykker af dem til grillbutikken :-))

Takker for det.

Du bruger bare det du har lyst til.
Brugeravatar
Ib M
Klubmedlem
Klubmedlem

Tilbage til Røgvarer og hjemmelavede pølser