BACON-HØRM

Redaktør: marlene

BACON-HØRM

Indlægaf Frøslev » 20. feb 2014, 10:47

Hej alle.
Mit første forsøg udi øvelsen, at røge sit eget bacon, er nu afsluttet. Forstået på den måde, at det nu er røget færdigt.
Men efter at have håndteret det i morges, har jeg fået sådanne nogle fine nikotingule fingre, der dufter meget kraftigt af røg.
Fingrene er nu behørigt vaskede og lugter kun lidt. Stadig gule fingre dog.
Nå, men ville bare høre om jeg skal gøre noget ved baconen, eller om det går i sig selv, hvis heg pakker det ing og smider det i køleskabet.
Med venlig hilsen.
Klaus.
ET ER SØKORT AT FORSTÅ.
ET ANDET ER SKIB AT FØRE.
Brugeravatar
Frøslev
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Jægerspris

Re: BACON-HØRM

Indlægaf The Smoker » 20. feb 2014, 17:34

Frøslev skrev:Hej alle.
Mit første forsøg udi øvelsen, at røge sit eget bacon, er nu afsluttet. Forstået på den måde, at det nu er røget færdigt.
Men efter at have håndteret det i morges, har jeg fået sådanne nogle fine nikotingule fingre, der dufter meget kraftigt af røg.
Fingrene er nu behørigt vaskede og lugter kun lidt. Stadig gule fingre dog.
Nå, men ville bare høre om jeg skal gøre noget ved baconen, eller om det går i sig selv, hvis heg pakker det ing og smider det i køleskabet.
Med venlig hilsen.
Klaus.

Hej Frøslev - hvis du pakker det godt ind i bagepapir kan det ligge i ugevis i køleskabet uden at stinke dit køleskab til i røglugt :D
Med innovativ grill-hilsen
The Smoker
Den glade ejer af: 57 cm ODC Montreux gasgrill - 57 cm WEBER OTP Classic kulgrill - nu også 57 cm Auplex Kamado
- Weber CharqQ kulgrill - morsø støbejernsgrill - Cobb - ProQ Excel 20 smoker :) :)
The Smoker
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Østvendsyssel

Indlægaf JBI » 20. feb 2014, 19:54

Det er helt normalt det smitter lidt af!
Lad det hvile et par dage, og det vil føles (mærkes og ses) helt anderledes.
God mad tager lang tid og sviner meget - Også på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Grillbut ... 0050753021
Mail: info@grillbutikken.dk
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Geografisk sted: Århus
GNV Region: GNV Østjylland

Indlægaf Frøslev » 20. feb 2014, 21:19

Tak for de forskellige råd.
Hvad foretrækker I egentligt med hensyn til, at fjerne skindet på baconen?
Ved at nogle ikke gider at tygge i det.
Men hvis man nu skærer det af. Kunne det så ikke ligge og boble i en gryderet?. Eller måske ryge et par gange gennem kødhakkeren, og så i en fræk grillpølse?

Klaus
ET ER SØKORT AT FORSTÅ.
ET ANDET ER SKIB AT FØRE.
Brugeravatar
Frøslev
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Jægerspris

Indlægaf The Smoker » 20. feb 2014, 21:23

Jeg fjerner altid skindet. Det gør det meget nemmere at kniv-skære lækre tynde skiver. Genbrug har jeg ingen erfaring med - mit ryger i skralderen. :)

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk
Med innovativ grill-hilsen
The Smoker
Den glade ejer af: 57 cm ODC Montreux gasgrill - 57 cm WEBER OTP Classic kulgrill - nu også 57 cm Auplex Kamado
- Weber CharqQ kulgrill - morsø støbejernsgrill - Cobb - ProQ Excel 20 smoker :) :)
The Smoker
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Østvendsyssel

Indlægaf MegaO » 20. feb 2014, 22:49

Man kan vel aldrig klage over bacon lugt :D

Sendt fra min GT-I9505 med Tapatalk
MegaO
Klubmedlem
Klubmedlem

Indlægaf smoker » 21. feb 2014, 07:07

Frøslev skrev:Tak for de forskellige råd.
Hvad foretrækker I egentligt med hensyn til, at fjerne skindet på baconen?
Ved at nogle ikke gider at tygge i det.
Men hvis man nu skærer det af. Kunne det så ikke ligge og boble i en gryderet?. Eller måske ryge et par gange gennem kødhakkeren, og så i en fræk grillpølse?

Klaus

Her i huset bliver der røget uden skind, for som tidligere skrevet er det nemmere at skære
skindet bliver smidt ud, kan ikke se det vil give en smag til en evt. gryderet som jeg ikke hellere vil bruge BACON til ( husk BACON er den eneste grøntsag der er til mænd ). Hakke det og komme det i en pølse, tror du vil få små klumper at noget der er meget svært at tykke
bare mit syn på sagen, men hvis der er en der finder noget det kan bruges til udover flæskesvær så fortæl fortæl

Mvh

Henning
god mad tager tid, rigtig god mad tager lang tid
har kul fra grilbutikken på lager
smoker
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: thisted

Indlægaf brianmøller » 21. feb 2014, 10:05

Efter rygning plejer jeg at hænge bacon'en i mit kød køleskab i par dage, hvis jeg ikke bare lader det hænge i rygeovnen hvor jeg har åbnet lidt for ventilationen.

Jeg lavet altid mit bacon med skind, da jeg syntes godt om både smagen og strukturen, når det har været i en gryde-ret i små tern eller stegt på panden i skiver.

Jeg plejer at lave mit bacon at et stykke bug / mave, hvis der sidder ribbenstegen og rulle-pølse delene på. Det er ca. 40x60 cm de stykker. De passer fint ind med alle de remedier jeg anvender undervejs i processen.
brianmøller
Klubmedlem
Klubmedlem

Tilbage til Røgvarer og hjemmelavede pølser