Ny gasgrill, men hvilken?

Er du i tvivl om noget med din gasgrill, så er der hjælp at hente her fra de øvrige klubmedlemmer

Ny gasgrill, men hvilken?

Indlægaf GrillCasper » 14. mar 2015, 18:21

Hej allesammen.

Er ny bruger på sitet, men håber alligevel i vil hjælpe mig :D
Har lige været så heldig at vinde denne på en online auktion: http://www.lauritz.com/da/auktion/udend ... /i3451160/
men har desværre ikke den store forstand på gasgrille. Nogle der måske har set den, eller hørt om den før?

Mine bekymringer er følgene:

Kan den blive varm nok?
Findes der en anden grill der er bedre i den prisklasse? (ca. 5500kr.)
Ruster den væk?
Er det fint med det der hedder en bagbrænder? eller skal der også være sidebrændere? Og er det det samme som infrarød?

Ved det er en massse spørgsmål, men håber en venlig sjæl eller to vil give den et kig, og mig et svar :D

Hilsen Casper den (u)heldige vinder af en ny grill :P
GrillCasper
Prøvemedlem
Prøvemedlem

Re: Ny gasgrill, men hvilken?

Indlægaf nicolajs » 15. mar 2015, 08:02

Jeg ahr kigget lidt på den. Det er svært at hvad mærke det er. Jeg tror umiddelbart det er noget kinahalløj uden mærke. Jeg tror også godt du kan regne med at den vejledende pris på 10.000,- er ret høj.
Det er dog ikke ensbetydende med at det er er dårligt køb du har gjort. Jeg har selv en gasgrill af den lidt billigere slags og så længe man sørger for at passe godt på den kan der være god nok, min er nu 6 års tid gammel.
Sidebrænderen er ligegyldig hvis du spørger mig. Jeg har selv en på min grill men bruger den ikke. For lige at sikre du er klar over det så er en sidebrænde et gaslus der sidder på et af sidebordene.

Om der findes en der er bedre i den prisklasse,, tjahh måske men det kommer jo an på hvad du ska bruge den til. Skal du lave mad til mange, er det vigtigt at kunne rotere, er det mest bøffer og pølser eller skal den også være god til hle stege osv osv. Fortæl lidt om hvad den skal bruges til.
nicolajs
Team
Team

GNV Region: Hovedstaden

Indlægaf GrillCasper » 15. mar 2015, 11:03

Mange tak for svaret :-)
Mht. Til sidebrænderen så mente jeg den samme slagt som bagbrænderen, bare i siden af grillen :-)

Jamen den skal sådan set kunne det hele. Til hverdag syntes jeg det var smart at der bare var det lille grill areal, og så kunne man bruge det store når familien er samlet :-) så både til pølser og flæsk ;-)

Det er nogle gange svært med de Kina ting, for nogle gange er de jo rigtig fine. Det jeg kan se der skulle ligger i nogenlunde samme prisklasse skulle være en Weber genesis, men den har jo bare et mindre grill areal :-)

Casper
GrillCasper
Prøvemedlem
Prøvemedlem

Indlægaf Benzon1960 » 17. mar 2015, 06:22

Først og fremmest skal du sikre de ydre rustfri flader. Det gør du ved at påføre f.eks. WW40 med en blød klud. Gør det til en vane at gøre det en gang om måneden og altid når sæsonen slutter. De indre flader skal du blot holde rimelige rene med f.eks. Brun sæbe og afskylning. Sørg for lejlighedsvist at børste brændere og evt. Flavoriserbars med en messingbørste.

Den infrarøde brænder bag i det store rum er fin til rotisserie-grillning som eks. grillet kylling. Den infrarøde brænder i den lille grill, ligner i mine øjne en anden måde at lave et sidegasblus. Sikkert er fin måde at gøre det på, og givetvis mindre vindfølsom end traditionelle blus. Måske det også egner sig som searstation (Weber-udtryk for et ekstra varmt område til at lave f.eks. grillstriber).

Med den oplyste max. effekt på mere end 17kw, vil den kunne lave masser af varme.

I prisklassen ca. kr. 5.000 er det umiddelbart ikke en usædvanligt billig grill, som du har købt. Omvendt tror jeg, at hvis du passer på den, og den i øvrigt ikke er lavet af omsmeltede konservesdåser - ja, så kan det være et godt køb.

Min største bekymring ville være, at der næppe er adgang til at købe reservedele til den på samme måde som til f.eks. Weber, Char-Broil, Napoleon etc.
Benzon1960
Klubmedlem
Klubmedlem

Indlægaf GrillCasper » 17. mar 2015, 20:48

Mange tak for svaret :-)

Jeg har taget kontakt til Lauritz.com og bedt om at blive kontaktet af en af dem der har vurderet grillen :-) så vil lige høre hvad de siger :-)
Kender du nogle stedet man kan købe Napoleon grille til fornuftige priser?

Casper
GrillCasper
Prøvemedlem
Prøvemedlem

Indlægaf Benzon1960 » 17. mar 2015, 20:57

Napoleon kan man mig bekendt ikke købe til fornuftige priser. Sorry!
Benzon1960
Klubmedlem
Klubmedlem

Indlægaf GrillCasper » 17. mar 2015, 21:04

Nej okay :-)

Er der en du kan anbefale hvis man gerne vil have 3-4 brændere og en bagbrænder?
GrillCasper
Prøvemedlem
Prøvemedlem

Indlægaf Benzon1960 » 17. mar 2015, 21:41

Seriøs forretning:

http://www.tbsgrillshop.dk/Shop/segment ... ll-4b.aspx

Ville jeg selv vælge, hvis kravspecifikationerne var som dine.
Benzon1960
Klubmedlem
Klubmedlem

Indlægaf GrillCasper » 17. mar 2015, 21:48

Den ser dælme også fin ud :-) og kabinet mæssigt osv er det ok i forhold til Weber?

Er det okay at bagbrænderen er keramisk og ikke infrarød ?
GrillCasper
Prøvemedlem
Prøvemedlem

Indlægaf Benzon1960 » 17. mar 2015, 22:11

Jeg ville ikke være bekymret, men ring til TBS-folkene og få en snak. De ved besked om det hele.
Benzon1960
Klubmedlem
Klubmedlem

Næste

Tilbage til Spørg om gasgril