Ny gasgrill, men hvilken?

Er du i tvivl om noget med din gasgrill, så er der hjælp at hente her fra de øvrige klubmedlemmer

Re: Ny gasgrill, men hvilken?

Indlægaf fatti » 17. mar 2015, 22:20

Hej Casper.
Jeg er ked af at gnide salt i såret, men jeg har haft en næsten magen til (tror det var lillebroderen til din) og jeg kan se din har samme problem bag på
som min, der er alt for stor åbning ind til grillrummet, så det meste af varmen fiser ud her, jeg klarede det rimeligt ved at sætte et stykke "kokkefolie"
(lidt tykkere end alm.folie) fast med 3 magneter (mere rustfri er den altså heller ikke. Men skrottede den hurtigt, fik så et weber flagskib.
Men nu er det grillen over dem alle Charboil tg 47INFRARØD GRILL, bruger kun det halve gas på grund af systemet, og så kan man for den sags skyld
hælde olie direkte ned i maskineriet uden at der kommer flammer op på kødet, den koster ca. 5000 men Bilka har lige haft den med roteseri og overfrakke til 2500.
Benny
Demokrati- er når 2 ulve og et får stemmer om aftensmaden.]
Brugeravatar
fatti
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: 8362 HØRNING

Indlægaf GrillCasper » 17. mar 2015, 22:45

Mange tak for svaret :-)

Jeg ville rigtig gerne have sådan en bagbrænder som fx den fra Lauritz har, og det har den du anbefalede heller ikke. Men det mener du måske ikke er nødvendigt?

Casper
GrillCasper
Prøvemedlem
Prøvemedlem

Indlægaf GrillCasper » 17. mar 2015, 22:57

2500 virker dælme billigt. Håber tilbuddet kommer igen. :-)
GrillCasper
Prøvemedlem
Prøvemedlem

Indlægaf GrillCasper » 17. mar 2015, 23:08

Ved du hvornår de havde tilbuddet ?
GrillCasper
Prøvemedlem
Prøvemedlem

Indlægaf Benzon1960 » 18. mar 2015, 02:59

Ikke for at ødelægge den gode stemning, men Charbroil er nok næppe kvalitetsførende på nogen måde.

Du kan ret hurtigt Google dig frem til diverse brugeroplevelser på både TG47 og andre Charbroil. Check evt. www.grillguru.dk

Når det er sagt, så er der - afhængig af forventningsniveau - udmærket grill til pengene. Især når de er på tilbud. Men grundlæggende får man, hvad man betaler for.
Benzon1960
Klubmedlem
Klubmedlem

Indlægaf fatti » 18. mar 2015, 09:38

Casper det 3 uger siden, og de kommer jævnligt på bud.
Benzon, det er tydeligt at høre at du aldrig har arbejdet med en tg-47, og kvalitets messigt
overstiger den så rigeligt de fleste andre, så er der Weber fanatikerne som ikke vil indrømme at der er noget bedre,
og fordi et par gurofolk ikke er tilfredse, jamen herregud, de kan jo bare skift.
Jeg har haft min nu i et års tid og brugt den flittigt hele vinteren, og beundre "dyret" hver gang den er i brug.
Benny
Brugeravatar
fatti
Klubmedlem
Klubmedlem

Indlægaf Benzon1960 » 18. mar 2015, 10:45

fatti skrev:Casper det 3 uger siden, og de kommer jævnligt på bud.
Benzon, det er tydeligt at høre at du aldrig har arbejdet med en tg-47, og kvalitets messigt
overstiger den så rigeligt de fleste andre, så er der Weber fanatikerne som ikke vil indrømme at der er noget bedre,
og fordi et par gurofolk ikke er tilfredse, jamen herregud, de kan jo bare skift.
Jeg har haft min nu i et års tid og brugt den flittigt hele vinteren, og beundre "dyret" hver gang den er i brug.
Benny

Det er godt, at du er glad for din TG47.

Der er dog ganske mange, som har haft en anderledes oplevelse af både produktet og af efterservice fra Bilka, når der har været behov herfor. Og som allerede nævnt - kan man få den på bud, så er der sikkert en fin sammenhæng mellem pris og kvalitet.

PS: Jeg er i øvrigt ikke Weber-fan. Bruger Primo Oval XL (kamado) og engang imellem en gammel kuglegrill.
Benzon1960
Klubmedlem
Klubmedlem

Indlægaf GrillCasper » 18. mar 2015, 18:32

Jeg hilser alle indslag velkommen, da det er min interesse at få en rigtig god grill:-)

Benzon, har du en grill du vil anbefale? Maks 10.000kr :-) behøver dog ikke at være i det prisleje.

Casper
GrillCasper
Prøvemedlem
Prøvemedlem

Indlægaf Benzon1960 » 18. mar 2015, 19:16

Du bør nok tænke lidt over hvad du primært vil bruge din grill til.

Er det til steaks og chops?

Vil du lave low and slow?

Vil du ryge i den?

Vil du bage brød?

Vil du lave pizza?

Skal den have rotisserie?

Hvor store mængder vil du typisk tilberede?

Det er ingen sag at købe en stor gasgrill med 4-6 brændere, men de tømmer altså en 10kg letvægt på ganske få timer.

Mit bedste bud på en seriøs gasgrill har jeg givet i går.
Benzon1960
Klubmedlem
Klubmedlem

Indlægaf fatti » 19. mar 2015, 10:49

Det er netop en af tg47 forser, dens system. Den bruger kun det halve gas af ALLE de andre systemer, på grund
af dens opbygning. Jeg har brugt min til alt det du nævner, på nær lagkage, det har jeg sgu ikke mod på.
Skal du lave en roterende kylle, eller ribbensteg, så er en brænder rigeligt, og forpulet pork, bliver til en drøm.
Så jeg tror vi stopper her, til du ved nok om en tg47
Benny
Brugeravatar
fatti
Klubmedlem
Klubmedlem

Foregående

Tilbage til Spørg om gasgril