Problemer med Charbroil

Er du i tvivl om noget med din gasgrill, så er der hjælp at hente her fra de øvrige klubmedlemmer

Re: Problemer med Charbroil

Indlægaf wetle » 22. nov 2015, 15:28

Jeg har en t47, og jeg har ikke nogen problemer med at få varme nok. Jeg synes dog at det virkede som om at grillen skulle bruges nogle gange inden den blev rigtig varm.

Jeg har absolut ingen problemer med at lave grillstriber, så hvis du bliver ved med at have problemer ville jeg tage fat i bilka og få den byttet til en ny.
wetle
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Ikast
GNV Region: midt + jylland

Indlægaf SurGammelMand » 22. nov 2015, 15:36

Jeg har egentligt haft gang i grillen nogle gange så det bliver nok ikke bedre med tiden tror jeg.

Kan du også grille pølser med kun en brænder tændt?

Med venlig hilsen
Fra Vejen
SurGammelMand
Klubmedlem
Klubmedlem

Indlægaf poulerik » 22. nov 2015, 17:47

Nu har jeg en T22 men har også oplevet noget start besvær. På min skal gassen lige Være tændt i 10-20 SEK inden den tændes.ellers så vil den kun blive fislunken. Har også skiftet regulator, men problemet opstår altid når regulatoren har været pillet af.

Men den kan nemt varme, kan også uden problemer lave pizza på den
poulerik
Klubmedlem
Klubmedlem

Indlægaf wetle » 22. nov 2015, 17:55

Min har jo 4 brændere, men jeg kan godt grille pølser med kun 1 brænder tændt.

Tricket for mig, består i al enkelt hed af at varme hele grillen godt op inden der lægges noget på.
Jeg plejer at tænde alle brændere i 10-15 min. først, når så hele grillen er varm kan jeg slukke for de brændere jeg ikke skal bruge og skrue ned for de andre. Normalt kan jeg nøjes med at have tændt på et sted mellem 1/2 og 3/4.
wetle
Klubmedlem
Klubmedlem

Indlægaf SurGammelMand » 22. nov 2015, 18:10

Ok. Ja det lyder mere korrekt. Så er der seriøst noget galt med min. Havde på et tidspunkt nogle grøntsager liggende med alle 3 brændere tændt på fuldt blus. Den udtørrede dem kun og ikke så meget som en lille brun plet kunne det blive til :-(

Med venlig hilsen
Fra Vejen
SurGammelMand
Klubmedlem
Klubmedlem

Indlægaf wetle » 23. nov 2015, 08:45

Kom lige til at tænke på om du havde prøvet at rense brænderne?

Jeg ved godt at det lyder underligt at skulle rense en ny grill, men det er måske et forsøg værd inden du giver dig til at pakke grillen sammen for at indlevere den til bilka.
Der findes en video på charbroils hjemmeside som viser hvordan man gør. Hvis det ikke virker på charbroils hjemmeside, så findes samme video også på YouTube.
wetle
Klubmedlem
Klubmedlem

Indlægaf SurGammelMand » 23. nov 2015, 09:27

Nej det har jeg ikke prøvet men måske det er der vi skal hen imod.

Den slags gør mig bare skide sur for hvorfor f..... kvalitetssikrer man ikke sit produkt korrekt før det sendes ud til kunderne.

Det kan jo ikke passe at kunden selv skal bøvle og spilde en masse tid på den slags når produktionen og kvalitetskontrollen skulle have gjort sådan et produkt værd at leve op til prisen. Jeg ved godt at jeg fik den på tilbud men når man påstår at en grill "normalt" koster 5.000,- så skal den også være iorden fra starten uden at kunden i mere eller mindre grad skal være VVS uddannet.

Jeg tror du har været heldig med din for hvis man søger på nettet er der mange der har problemer med varmen i Chrabroil grills.

Med venlig hilsen
Fra Vejen
SurGammelMand
Klubmedlem
Klubmedlem

Indlægaf wetle » 23. nov 2015, 15:30

Enig, det burde ikke være nødvendigt med den slags krumspring. Når det så er sagt, så skal der efter sigende kun en lille edderkop til for at lave et spind der giver den slags problemer.
wetle
Klubmedlem
Klubmedlem

Indlægaf JBI » 24. nov 2015, 08:19

Jeg tror også der sidder noget og spærrer et sted. Der skal bestemt ikke komme "flakkende", hvislende, eller andre mislyde når den kører.
Jeg kan nemt grille en stribe pølser over én brænder der afgh. af vejeret står på 30-50% men nu skal pølser jo også helst have svag varme og lang tid :-))
God mad tager lang tid og sviner meget - Også på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Grillbut ... 0050753021
Mail: info@grillbutikken.dk
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Geografisk sted: Århus
GNV Region: GNV Østjylland

Indlægaf SurGammelMand » 24. nov 2015, 08:21

Nix, pølser skal være næsten sorte og som minimum have striber, specielt ringridderpølser :-)

Med venlig hilsen
Fra Vejen
SurGammelMand
Klubmedlem
Klubmedlem

Næste

Tilbage til Spørg om gasgril