Gasgrill tilberedning, rengøring vs kul

Er du i tvivl om noget med din gasgrill, så er der hjælp at hente her fra de øvrige klubmedlemmer

Gasgrill tilberedning, rengøring vs kul

Indlægaf Hangaard » 26. apr 2020, 09:55

Hej Alle,
Vi er er ret stor familie (9-11personer) der ynder at grille, Men har nogle spørgsmål og problemer som jeg håber i kan hjælpe med.
Jeg har altid fortrukket kulgrilning da det bare virker og rengøringen er let da der jo kun er en rist der skal rengøres og noget aske der skal bortskaffes, men syntes det er svært at få plads til alt på grillen da den Weber jeg har kun er ø60
Vi købte så en Char-Broil Professional 4400 i bilka for et års tid siden, men jeg får grå hår før tid :D det er et kæmpe arbejde med rengøring efter hver grilning og når jeg griller så bliver kødet lyn hurtig sort og hænger meget fast i risten selv på min brænder indstilling, temperatur måleren kommer knap op på 100grader så det er ikke muligt at varme brød på den øverste rist.
Det er ikke fordi grillen ikke kan blive varmer, med fuld blus under alle 4 brænder så når den 250 grader og muligvis højre.

Jeg må absolut gøre noget helt galt, for eller kan jeg godt nok ikke forstå at gasgrill er så populær.

Vh. Hangaard
Hangaard

Tilbage til Spørg om gasgril