newbie med pizzaovn.

Her kan du poste et indlæg om mad eller pizza lavet i stenovn

Redaktør: Administrator

Re: newbie med pizzaovn.

Indlægaf JBI » 5. jul 2016, 05:55

Super flotte pizzaer .-)
God mad tager lang tid og sviner meget - Også på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Grillbut ... 0050753021
Mail: info@grillbutikken.dk
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Geografisk sted: Århus
GNV Region: GNV Østjylland

Indlægaf poulerik » 5. jul 2016, 19:08

Vi havde lidt problemer med dejen. Den hævede meget. bollerne blev til 2 store boller, så vi havde ikke boller der skulle æltes ud. Men klumper vi hev af. Så der forsvandt en del luft fra dejen. Men de "puffede" fint op inde i ovnen.
poulerik
Klubmedlem
Klubmedlem

Indlægaf poulerik » 25. dec 2016, 19:22

Nu et det snart nytår. Så god jul til jer alle.
Men da vi står for maden i år, så skal vi bla.have ribs, de er købt i Tyskland til ca 40kr kg ved slagteren i real i fordepark. Så 5.5 kg er blevet røget idag. 3-2-1 metoden er brugt hvor den sidste time får de på dagen.Billede Billede
Billedeher lagde den i tempo hele dagen. De blev lavet over 2 gange så ca 6 timer.
Billede
De blev smurt i smør,lidt bbq sovs og lidt æblejuice. Og smidt i ovnen de næste 2 timer ved ca 110grader.

Billederesultatet før den sidste times grill er at de er faste i kødet men slipper benet helt.
Billede
Så det er som vi vil have det.
poulerik
Klubmedlem
Klubmedlem

Indlægaf Frøslev » 7. jan 2017, 10:59

Hold kæft, hvor må det være fedt, at kunne lave så mange fine ting selv. Jeg er fyldt af imponade.
Men du skylder at fortælle om den Cosworth kom på gaden! Er den baghjulstrukket eller 4x4. Har du "skruet" på den?
Klaus
ET ER SØKORT AT FORSTÅ.
ET ANDET ER SKIB AT FØRE.
Brugeravatar
Frøslev
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Jægerspris

Indlægaf poulerik » 7. jan 2017, 13:52

Tak for de fine ord. Uden der skal gå helt bil i den. Men bilen er en 4x4 fra 92.impotere fra Italien og er så en final edition. Jeg købte den i 07 og kørte næsten 2 år og 40-50000km i den, men det kostede en del i benzin. De er meget stabile med de hk jeg kørte med og op til 3-400hk holder de næsten evigt i motoren og kan man lave alm gearskift og ikke for mange hårde starter så holder gearkassen fint lige under 500nm.Billede

Billede

Den er modificeret med lidt dele bla store bremser 330mm for og 300 mm bag ny undervogn etc. Selve bilen er min drengedrøm som jeg købte den første af i 03 uden afgift og så en mere i 07. Har også en gammel banebil sedan cosworth med fuld bur som jeg skal have en Chevy v8 I til trackdays. Men uddannelse og 2 børn satte det lidt på standby hvad angår økonomi og tid. Noget der bliver bedre nu hvor de er næsten 4 og 2.5år næste projekt er en offset smoker. Mangler lige at finde en 500 kg trailer til meget små penge. For plastma skæring, bukning og valsning er det vi laver hver dag på arbejde. Så der kommer skam flere low budget projekter i det kommende år. Og da jeg syntes der er en udfordring i at finde og bygge gode brugbare ting billigt så bliver dette jo nok en lang tråd.
poulerik
Klubmedlem
Klubmedlem

Indlægaf poulerik » 7. jan 2017, 16:59

Hov den er ikke på gaden endnu,som du kan se på billedet. Stod forringe år og overvejede at gå igang. Men besluttede mig for at bygge garage og værksted så jeg kan stå et sted og lave den. Så det er et helt projekt for sig selv,hvor garage etc er hjemmelavet
poulerik
Klubmedlem
Klubmedlem

Indlægaf poulerik » 28. jan 2017, 11:26

Nu er sæsonen ved at være lidt i gang igen. Og vil laver pizza til nedfrysning til de travle dage,min kone arbejder som sosa og har derfor weekend arbejde. Så vil laver pizza i vores ovn i køkkenet på denne årstid. Så her er lidt at mine opskrifter på pizza som vil kan li.

Tomat sovs er 2 dåser hakkede tomater ( Rema 1000) 1 stor dåse tomat pure. Ca 2 spiseske olivenolie . 1 spise ske basilikum (tørret)spiseske hvidløg (tørret) 2 spiseske løgpulver og ca 2 tak salt. Det hele får en tur med stavblænderen og sættes til at simre på kogepladen i ca 1 time for at lidt vand skal fordampe,og så skal den stå og trække i et halvt døgn for at trække smag.

Vil bruger en salami købt i Lidl, mener den koster ca 36kr for 650g og det er en vi selv skære ud. Osten vi selv river og blander er 1 flødehavarti og ca 1kg alm Mammen ost. Så er der skinke strimler og noget bacon. Og lidt røde pølser.

Dejen er fredstone her og nu pizza dej.
Billede

Billede

Billede

Ovnen skal vare op på 275grader,det er max på vores ovn
Billede

Billede

Billede

Har fulgt en del grill sider på Facebook, men syntes der er meget diktering at hvordan grill mad skal laves. Så her er en ting til hvordan det kan laves. Tingene skal prøves mange gange før man kan komme til den smag og metode til hvordan kan selv kan li tingene.

Syntes folk ofte spørger meget om hvordan kan laver pizza på grill etc. Og syntes ofte at det eneste råd der udebliver er .giv ikke op,prøv igen og igen. For der skal en del forsøg til før man lære at feks med pizza at less is more. De skal ikke overfaldes som dem man køber på hjørnet. Øvelse gør mester. Og man skal nok lære med tiden at gøre en pizza rund (ish) mad skal ikke være perfekt,men det må godt smage godt.
Senest rettet af poulerik 28. jan 2017, 11:35, rettet i alt 2 gange.
poulerik
Klubmedlem
Klubmedlem

Indlægaf poulerik » 28. jan 2017, 11:28

Fik også købt lidt krydderi på nettet.Billede

Mener det var 330kr info fragt for de 3 750g poser,så det skulle jo prøves . Folk snakker jo meget pænt om det.
poulerik
Klubmedlem
Klubmedlem

Foregående

Tilbage til Pizza og anden mad i stenovn