Raskeskab til hævning af brød

Franskbrød, flutes, og andet brød

Redaktør: Administrator

Re: Raskeskab til hævning af brød

Indlægaf Fred » 24. mar 2009, 10:38

Da det første raskeskab fungerede PERFEKT - kunne jeg ikke modstå Davidsens tilbud da jeg skal bruge 2

Tilbudet på campingreolen (som er længere oppe på siden) er incl. "teltdug" med låge (forhæng) med i købet, teltdugen er ud i et - reolen er således klar til brug - straks den er samlet.

Kogepladen med pandekagepanden i - og så kører det bare. :-))

"Resultater opnås når virkelystne mennesker samarbejder"

/Frederik
Brugeravatar
Fred
Æres Grillklub Medlem
Æres Grillklub Medlem

Geografisk sted: Lunderskov
GNV Region: Sydjylland - Jylland

Indlægaf Kathe L » 16. aug 2010, 21:46

Hej på linien,

Er ny her og sidder og læser om bagning, da jeg faldt over nogen indlæg om raskeskabe - smarte ting I har lavet, men jeg har en lidt mere kontrollabel ide: Jeg har en rugemaskine, en fladruger hvor al mekanikken sidder i låget. Tanken var at bygge et skab noget lignende dem I har lavet, men beklædt med flamingo, og så med en låge foran, og så bruge rugemaskinen som låg. Skabet skal være isoleret for at man kan kontrollere temperaturen med en rugemaskine.
Der er også fugtighedsmåler på, skønt man indstiller fugttilførslen manuelt (en flaske med en slange der drypper ned i kassen).
Den er ikke bygget endnu, men det kunne være jeg skulle til at tage mig sammen...

Her kan man se rugemaskinen: http://www.america-thisted.dk/showpage. ... ge&vid=660
Jeg ved der er folk der selv bygger sådan nogen, men aner ikke hvordan..det kan man nok finde noget om i diverse fjerkræ-fora.

Hilsen Kathe L
nord for Randers
Kathe L

Indlægaf Pops » 16. aug 2010, 22:33

.-// Nu har I sq sniffet gær igen.....

Nej spøg til side... det ser spændende ud, tror faktisk det er det mine boller mangler (ja - burgerbollerne hva´ ellers?) de har tendens til at blive lidt for flade og "bastante"

Det skal prøves snarest! :-v

vh - Per
Pops
Klubmedlem
Klubmedlem

Indlægaf skippermand@yahoo.dk » 19. aug 2010, 18:32

jeg vil gerne spøre hvor længe det skal stå i raskerskabet
skippermand@yahoo.dk

Indlægaf skippermand » 19. aug 2010, 19:32

hej jeg er ny bruger det ser lækker ud elsker at lege med maden, alså ikke på den måde
her set jeres raskeskab men hvorlangt tid skal det stå i og raske

skippermand
skippermand

Indlægaf skippermand@yahoo.dk » 19. aug 2010, 20:12

?????????????????????????????
skippermand@yahoo.dk

Indlægaf Fotowig » 19. aug 2010, 20:32

Jeg ville meget gerne svare helt præsist, men bagning er ikke min stærkeste side. Jeg mener at hævetiden skal følges fra den enkelte opskrift. Det bliver bare bedre i raskeskabet.
Stor hilsen
Fotowig
---------
Jo bedre man bliver til at grille, jo værre går det når det går galt! (Jeg er åbenbart ved at være RET god) :-)
Brugeravatar
Fotowig
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: 4653 Karise
GNV Region: Sjælland

Indlægaf JBI » 21. aug 2010, 05:40

Det er forskelligt fra brødtyper, men f.eks burgerboller bliver rigtig gode ved ca. 45 min. i raskeskab.
God mad tager lang tid og sviner meget - Også på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Grillbut ... 0050753021
Mail: info@grillbutikken.dk
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Geografisk sted: Århus
GNV Region: GNV Østjylland

gril

Indlægaf skippermand » 21. aug 2010, 09:40

jeg takker men mens jeg er i gang vil jeg høre om der er nogle der ved hvor man kan købe en gril på træpiller jeg har set en men vil gerne vide mere om den og hvad den kan
skippermand

Indlægaf kasmort » 9. jan 2011, 16:32

hej. faldt lige over den her tråd og vil lige give nogen input.

de bageopskrifter jeg har, kræver 45 min ved 35 gr. 80% luftfugtighed i raskeskab hvis der er 50 gr. gær per kg mel. hvis der er 40 gr gær, så kræver det 60 min.

rugbrød ca 60 min. ved 37 gr. og 85% luftfugtighed.

wienerbrød ved 35 gr. 75% luftfugtighed i 35 min.

det bliver nok svært at få den nøjagtighed i temp og fugtighed som der er i et proff. raskeskab. men hvis man holder temperaturen på maks 38 gr. og under 95 % luftfugtighed, så skal det nok blive et flot brød.

jeg lader mig selvfølgelig rette, hvis der er nogen der har andre oplevelser. de her tider er fra mine bageopskrifter og fra nettet.
kasmort
Prøvemedlem
Prøvemedlem

Foregående

Tilbage til Alm. bagværk