Vakuumpakker til Sous vide

Redaktør: JBI

Vakuumpakker til Sous vide

Indlægaf mikkel1995 » 10. maj 2017, 18:24

Hej.
Jeg har fået noget billig sousvide udstyr i gave. Heriblandt en vakuumpakker. Jeg er lidt i tvivl om kvaliteten af vakuumpakkeren.

Vakuumpakkeren jeg har fået fat: https://uniprint.dk/melissa-vakuumpakke ... oC_4zw_wcB

problemet er, at jeg ikke har indtrykket af, at den får suget alt luften ud af posen, hvilket jeg går ud fra påvirker varmeledningsevnen. – Er det normalt at der stadig er en smule luft tilbage i posen efter endt vakuum?

– desuden har jeg ledt efter nogle vakuumposer til denne. Jeg er dog i tvivl om hvilken som helst vakuumpose der passer i bredden af posen passer til maskinen, eller om man skal ud af finde noget specifikt til denne.

Mvh Mikkel :-)
mikkel1995

Re: Vakuumpakker til Sous vide

Indlægaf Frøslev » 11. maj 2017, 07:34

Der følger, ifølge dit link, nogle vacuum poser med. Kig på dem. Om de er glatte eller rillede.
Du må jo kaste dig ud i at afprøve grejet. Det er måske ikke vacuumpakkerens Rolls Royce . Men mindre kan nok gøre det.
Køb en lille tarvelig couvette steg. Og giv den 6 timer ved 56 for eksempel. Brun den af og bedøm derfra.
ET ER SØKORT AT FORSTÅ.
ET ANDET ER SKIB AT FØRE.
Brugeravatar
Frøslev
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Jægerspris

Re: Vakuumpakker til Sous vide

Indlægaf mikkel1995 » 11. maj 2017, 10:57

Så jeg kan bare gå ud fra at alle rillede virker til maskinen? Ja det lyder som en god ide :-)
mikkel1995

Tilbage til Vacuum-pakkere