svinemørbrad sous vide

Redaktør: marlene

svinemørbrad sous vide

Indlægaf marlene » 7. sep 2011, 17:33

Ved ikke hvad der sker i huset for tiden men der er kamp om at få lov til at lave aftensmad.... bedst som man tror man har råderet over sous vide karret så dukker der pludselig en bøf op ud af det blå..... bare lige en mellemret blev der sagt... hmmm men det smagte godt :-))

Men jeg havde altså fået lov til at hygge mig i køkkenet og råderet over sous vide karret, hvilket blev til en omgang suppe til forret og en sous vide svinemørbrad med cognac/senneps spidskål.

Mørbraden fik 60,5 grad i ca. 7 timer - marineret i en smule salt og peber og karry. Ideen med cognac/senneps sauce stammer fra en gammel kogebog fra Egeskov slot, men jeg har lige tvistet den med spidskål og porrer så det er lidt en blanding af flødestuvede grøntsager og cognac sauce.
Tilbehør var løse ris og rødbedespirer.

Suppen blev mest til fordi jeg havde for mange ideer og ikke evnen til at beslutte mig... så hvidløg, løg og porrer blev svitset i olie tilsat en stor kartoffel og vand og fløde...

Jeg bliver aldrig nogen mesterkok for jeg har for lidt respekt for teknikker men det var faktisk et ret hæderligt resultat .-rr
"uden appetit skal man hverken spise eller elske...." - men man kan da altid klemme en pølse eller en dessert ned...
Brugeravatar
marlene
Team Assi.
Team Assi.

Re: svinemørbrad sous vide

Indlægaf gumle43 » 9. maj 2016, 09:52

ved godt det er et gammelt indlæg - men man kommer jo noget rundt når man snuser rundt efter inspiration til aftensmaden...se fandme lækkert ud Billede
gumle43
Klubmedlem på prøve
Klubmedlem på prøve

Re: svinemørbrad sous vide

Indlægaf Mads507h » 24. maj 2016, 22:32

Flot anrettet ! Billede
Mads507h
Klubmedlem på prøve
Klubmedlem på prøve

Tilbage til Marlene & JBI´s opskrifter