simrechili con carne med lidt af hvert

Redaktør: marlene

simrechili con carne med lidt af hvert

Indlægaf marlene » 15. mar 2012, 15:37

Når grillen ikke lige er i brug eller masteren (og her tænkes ikke på JBI) så elsker jeg at bruge vores støbejernsgryder til simremad.

Idag står den på chili con carne med quasadillas med ost og ris og krydrede kartofler. Der bliver lige lavet to versioner idet min søn på 5 ikke er vild med ideen om at det skal være så stærkt at det bløder ud af øjenkrogene som visse andre i huset... af samme grund er der også to slags quasadillas (mexikanske fladbrød med ost eller andet fyld).
Jeg har ikke lige billeder af undervejs men håber at vi husker at få et billede af slutresultatet.

Jeg har brugt en ide fra Jamie Oliver med at to steaks har været en kort tur gennem foodprocessoren så det er en blandning af hakket kød og større kødstykker. Selve chilien er ligefrem. Løg og hvidløg svitses kort, kødet brunes, der tilsættes rød peber og hakket tomat. I mange opskrifter tilsættes øl eller anden form for alkohol - jeg så for nylig en kok der hældte en hel flaske jack daniels i.... jeg har diskret "nøjes" med en lille sjat slavewhiskey for at give lidt autentisk smag.
Når det nu har stået i nogle timer - og alkoholen er fordampet tilsættes til den "voksne" version jalapenos og tabasco.
De forkogte og marinerede kartofler sættes i ovnen og mine mexibrød er klar til at komme i ovnen.
Og så skulle maden være klar til at spise :-))
"uden appetit skal man hverken spise eller elske...." - men man kan da altid klemme en pølse eller en dessert ned...
Brugeravatar
marlene
Team Assi.
Team Assi.

Re: simrechili con carne med lidt af hvert

Indlægaf marlene » 15. mar 2012, 15:50

ups og der er jo også røde kidneybønner i ;-)
"uden appetit skal man hverken spise eller elske...." - men man kan da altid klemme en pølse eller en dessert ned...
Brugeravatar
marlene
Team Assi.
Team Assi.

Tilbage til Marlene & JBI´s opskrifter