Pizza i stenovnen

Redaktør: marlene

Re: Pizza i stenovnen

Indlægaf ha-knu » 25. apr 2012, 21:29

Hvis dog bare den ene af dem var til mig ........ man har jo lov til at drømme .-f
Brugeravatar
ha-knu
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Gilleleje
GNV Region: Region Hovedstaden

Re: Pizza i stenovnen

Indlægaf JBI » 26. apr 2012, 10:51

Her lidt flere billeder af bageri og pizza i stenovnen..

Først pyntes der op med blomster i den tomme tomatsauce :-)) (plejer nu at lave den selv, men måtte lige prøve denne som kan gå an - men heller ikke mere)

Junior har fejet ovnen, og den er nu tændt op.
Man starter en stenovn ved at lave et bål i midten, og efter 60-90 min. fejer/skubber man det bagud eller til siden.

Der lines op med diverse topping.
Har en idé til en holder med skåle der kan holde sig kølig på en varm sommerdag jeg vil kigge mere på en dag jeg har tid.

Ovnen er nu klar til brug:

Vi tændte den op allerede om eftermiddagen da der kom et par stykker og skulle se den i drift, og det var oplagt lige at bage en flok pølsehorn til at tage den værste sult.
junior er her i gang med at bage pølsehorn:

jeg lavede lige en afskærmning så de ikke fik strålevarme. det er blot et stykke bøjet metalplade, men virker super fint:

Dejlig sprød krumme og luftige indeni:

Senere på dagen fik vi gæster, og jeg fik desværre ikke taget billeder af alle pizzaerne i kampens hede, men et enkelt fik jeg da:

God mad tager lang tid og sviner meget - Også på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Grillbut ... 0050753021
Mail: info@grillbutikken.dk
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Geografisk sted: Århus
GNV Region: GNV Østjylland

Foregående

Tilbage til Marlene & JBI´s opskrifter