Alt godt fra havet

Redaktør: marlene

Alt godt fra havet

Indlægaf marlene » 26. jul 2012, 08:23

Jeg havde aldrig troet det skulle overgå mig men jeg savner en helt bestemt seafood restaurant i Portugal. Når nu der ikke lige er mulighed for at hoppe på privatjet og kaste sig over en fantastisk middag må man jo selv prøve sine evner af.

Så turen gik til Metro hvor der blev indkøbt frisk kulmulefilet og friske kammuslinger - mest for at prøve noget nyt. Der var allerede en forsyning madagaskar rejer i fryseren så 1/3 af mad-forsøget var klar.
Herefter kastede jeg mig over vores kogebøger og internettet for at finde de rigtige opskrifter og ideer til hvad jeg kunne lave med mine hav-ingredienser.
Jeg vil med det samme sige at jeg aldrig har lavet kammuslinger før og jeg er på ingen måde den store fiskespiser så jeg havde virkelig brug for al den hjælp og inspiration jeg kunne finde - MEN uvidenhed kan kureres og skal ikke stå i vejen når jeg får en ide! ;)

Det endelig resultat blev:

Piri Piri rejer - stegt i smør og olie på støbejernspande i grillen
hvidløg, chili, salt, peber, peberfrugt og olie røres til marinade som rejer får deres sidste svømmetur i

Kulmulefilet ala thai
lime, soya, ingefær, rørsukker og olie som marinade

Kammuslinger i hvidvin
muslinger får lige et dyp i hvidvin, olie salt og peber

altsammen grillet ved hård og kort varme på støbejern i grillen.

Tilbehør var grillede kartofler, wasabi-mayonaise, hindbær/blomme chutney,salat og flutes.

Savner dog stadig den der restaurant i Portugal.... :(
"uden appetit skal man hverken spise eller elske...." - men man kan da altid klemme en pølse eller en dessert ned...
Brugeravatar
marlene
Team Assi.
Team Assi.

Re: Alt godt fra havet

Indlægaf krivib » 26. jul 2012, 09:18

Det lyder jo godt det hele, MEN hvor er billederne??????:)
vh Kristian
krivib
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Ishøj Danmark

Re: Alt godt fra havet

Indlægaf JBI » 26. jul 2012, 09:23

krivib skrev:Det lyder jo godt det hele, MEN hvor er billederne??????:)

Der er da lige et enkelt her :-))
Kulmulen og rejerne var stegt perfekt, men kammuslingerne skal have noget mere power fra start næste gang...

Og her et billede af forretten på den restaurant i Portugal Marlene omtaler.
Den var helt sublim, og hvis nogen står og skal til Portugal og vil have adresser på et par vildt gode restauranter så send en besked :-))

Og nu jeg er inde på restauranter fandt vi også en rigtig god pizza restaurant på Corfu..
Resten af familien sidder og venter på maden:

Og jeg var nødt til lige at snige mig ud i køkkenet og få lokket lidt tips og trick ud af pizza-kokken der virkelig kunne jonglere med pizzaerne :D

God mad tager lang tid og sviner meget - Også på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Grillbut ... 0050753021
Mail: info@grillbutikken.dk
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Geografisk sted: Århus
GNV Region: GNV Østjylland

Tilbage til Marlene & JBI´s opskrifter