Hjemmelavede spegepølser

Her er du meget velkommen til at lægge en opskrift, eller blot billeder af mad lavet i smokeren, på planken eller kebabspydet

Re: Hjemmelavede spegepølser

Indlægaf Albertdk44 » 28. jan 2012, 15:47

Hej...

Jeg må lige spørger når du laver spegepølse har du dem så til at hænge i et fugtigheds kammer ??

Jeg syntes jeg har læst et sted at de skal have forskellig luftfugtighed alt efter hvor længe de har været færdig ??
Albertdk44

Indlægaf Styrmand » 28. jan 2012, 16:02

Er der noget nyt om pølse arrangementet ??
Styrmand
Klubmedlem
Klubmedlem

Indlægaf hils » 30. jan 2012, 12:16

Styrmand skrev:Er der noget nyt om pølse arrangementet ??

hej jeg har tidligere i dette forum sagt, jeg har egnede lokaler, hvis nogen vil påtage sig opgaven at afholde et kursus
i Godthåb ved Aalborg
hils
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Godthåb 9230
GNV Region: nord

Indlægaf JBI » 30. jan 2012, 15:42

Styrmand skrev:Er der noget nyt om pølse arrangementet ??

Hvilket slags arrangement kunne du forestille dig ville være godt?
Vi har tidligere afholdt nogen hvor vi hyrede en super dygtig proff. pølsemager, men med de færdige blandinger, det udstyr folk efterhånden har, samt alt den info og viden der er her på grillklubben syntes jeg næsten det kunne være mere sjovt at holde et arrangement hvor vi ikke brugte den halve tid på teori, men blot lavede en hulens masse spegepølser....
Jeg skal nok skaffe alt kødet til netto-netto pris, og grillbutikken.dk kan sikkert overtales til at sponsere blandinger og starterkultur 8-)
Problemet er bare tiden, for jeg er rimelig booket op de næste par måneder desværre, men måske vi kunne finde en dag senere.

Der skal også være plads til en weekend for et pizza (stenovns) arrangement jeg håber at kunne afholde når jeg er helt klar med den nye serie af sten-ovne :-))
Det bliver nok mest et "kom-og-æd-så-meget-pizza-du-kan-arrangement" (og forstå hvorfor du skal investere i en stenovn fra grillbutikken) men det kommer der mere om i et udsendt nyhedsbrev eller her på siden samt i grillbutikken.
God mad tager lang tid og sviner meget - Også på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Grillbut ... 0050753021
Mail: info@grillbutikken.dk
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Geografisk sted: Århus
GNV Region: GNV Østjylland

Indlægaf krivib » 16. sep 2012, 09:50

Hej Jan skal vi snart ud over stepperne med det kursus der hedder "lav så mange spegepølser som muligt på 8 timer" ? .-Y
vh Kristian
krivib
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Ishøj Danmark

Indlægaf kim1975 » 16. sep 2012, 19:05

hej ja det kunne være sjovt at prøve :-) så er klar nå i finder en dato :-)) og har lige fået 2 kronhjorte i fryseren så har masse af kød til spegepølser ::-o:
vh kim
kim1975
Prøvemedlem
Prøvemedlem

Geografisk sted: føvling

Indlægaf JBI » 18. sep 2012, 17:52

krivib skrev:Hej Jan skal vi snart ud over stepperne med det kursus der hedder "lav så mange spegepølser som muligt på 8 timer" ? .-Y

Det kunne bare være super hyggeligt .-)
"desværre" har jeg allerede ladet mig lokke af nogen venner til vi skal lave en ordentlig omgang julepølser/spegepølser inden længe, så jeg tror jeg får mere end rigeligt med alskens spegepølser på lager :D
Men på et andet tidspunkt hvor jeg ikke lige har køleren fyldt af spegepølser er jeg helt sikkert med på et spegepølse-arrangement.
Hvis du/anden vil stå for et arrangement i grillklubbens tegn en dag, kan jeg evt. tilbyde lån af diverse maskiner (hurtighakker, blandekar, pølsestopper mv.)
God mad tager lang tid og sviner meget - Også på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Grillbut ... 0050753021
Mail: info@grillbutikken.dk
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Geografisk sted: Århus
GNV Region: GNV Østjylland

Indlægaf kim1975 » 22. sep 2012, 15:48

hejsa .-x
er der nogen der har et par gode opskrifter på spegepølser med vildtkød i da jeg lige har fået 100kg krondyrkød til spegepølser .-rr
mvh kim
kim1975
Prøvemedlem
Prøvemedlem

Geografisk sted: føvling

Foregående

Tilbage til Opskrifter specielt til JBI-Smokeren, planker eller kebabspyd