Grill til altanen?

Er du i tvivl om noget med din kuglegrill, så er der hjælp at hente her fra de øvrige klubmedlemmer

Grill til altanen?

Indlægaf nek » 17. jun 2010, 16:25

Vi har fået lov til at grille på vores altan. Men hvad skal man købe. Vi har Weber 57/47 cm i sommerhuset, men det er for drabeligt til altanen. Jeg er også lidt bange for, at det skal fyge med gnister, eller at jeg taber kullene, når de skal fra grillstarteren over i kulholderne. Det må heller ikke fylde for meget. Jeg har tænkt på en Q100 til små gasflasker eller en Cobb grill. Men er en Q 100 ikke så lille, at den ikke rigtig kan bruges? Og jeg har læst, at en Cobb grill mere koger end steger maden, og at den tid, man sparer, skal man bruge på at gøre rent? En Smokey Joe med JBI forlænger ville sikkert være sagen, hvis det ikke var for det problem, at kullene skal fordeles i holderne efter antænding.
Men jeg satser på, at jeg som sædvanlig vil få god vejledning her på sitet. Også gerne om eventuelle andre muligheder end dem, jeg har kunnet komme i tanker om,
nek
Klubmedlem
Klubmedlem

Re: Grill til altanen?

Indlægaf Fotowig » 17. jun 2010, 16:49

Hvis du vælger en Smoky Joe med forlænger har du for det første alle muligheder for at lave mad nok, selvom grillen i sig selv er lille. For det andet kan du bare fyre med trækul i stedet for briketter. Briketterne anbringes til den stegemetode du ønsker og startes nemt med 2-3 Fire Up tændblokke. På den måde undgår du problemet med de flyvende gløder, samtidigt med at du opnår alle kullenes fordele: Hurtigere optændingstid, nemmere varmestyring, og sidst men ikke mindst supergod smag. Kullene indeholder, i modsætning til de fleste briketter ikke svovl.
Stor hilsen
Fotowig
---------
Jo bedre man bliver til at grille, jo værre går det når det går galt! (Jeg er åbenbart ved at være RET god) :-)
Brugeravatar
Fotowig
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: 4653 Karise
GNV Region: Sjælland

Indlægaf plex » 17. jun 2010, 16:59

Jeg vil til enhver tid vælge en Outdoorchef City Gas 420 :)

Den er bare super god til rigtig mange ting!

Vi bruger for eks. vores til at bage rugbrød, lasagne, 7x store bagekartofler, roastbeef, pølser, spejlæg, pizza, steaks osv. Specielt pizza er den super god til - en Weber pizzasten passer lige i grillen...

Rengøringen er også meget nem, ligesom alt saft og fedt drypper ned i skålen under grillen, som kan bruges til sovs osv.
plex

Indlægaf Fotowig » 17. jun 2010, 17:17

Outdoorchef er destemt også en mulighed. 420 eren er rigtig god og fylder ikke ret meget. Desværre er den på gas. Og jeg tager ikke gas på min mad! (Særlig tit, men det er en helt anden snak). :-)
Stor hilsen
Fotowig
---------
Jo bedre man bliver til at grille, jo værre går det når det går galt! (Jeg er åbenbart ved at være RET god) :-)
Brugeravatar
Fotowig
Klubmedlem
Klubmedlem

Indlægaf plex » 17. jun 2010, 17:27

Fotowig skrev:Outdoorchef er destemt også en mulighed. 420 eren er rigtig god og fylder ikke ret meget. Desværre er den på gas. Og jeg tager ikke gas på min mad! (Særlig tit, men det er en helt anden snak). :-)

På en altan må det da være oplagt med gas!

Der kan faktisk være overraskende meget i sådan en City Grill. Er for eks. ved at bage rugbrød i skrivende stund - kæft det smager godt :)

Billede
plex

Indlægaf Fotowig » 17. jun 2010, 17:33

Jeg ved det godt, det er mig der er (lidt) sær på det område. Og jeg er fuldstændig klar over at gasgrillen sniger sig ind på mig en dag! Der er nu bare noget over en "rigtig grill", altså en der bruger trækul/briketter. Da vores familie ikke tæller småbørn spiser vi når maden er færdig, så den sparede tid er ligegyldig for os.
Men bortset fra det. Hvad med begge dele? :-D
Stor hilsen
Fotowig
---------
Brugeravatar
Fotowig
Klubmedlem
Klubmedlem

Indlægaf plex » 17. jun 2010, 17:49

Fotowig skrev:
KLIP

Men bortset fra det. Hvad med begge dele? :-D

Der står en OTG 57 ved siden af, og snart en Outdoorchef Montreux .-rr
plex

Indlægaf nek » 17. jun 2010, 18:20

Mange tak for informationerne og også de lærerige informationer so far. Grillklubben er altså bare et fantastisk forum med al den engagerede hjælp, man får. Tak også for billedet af rugbrødet, der er syn for sagn, Jeg havde lige et spørgsmål til gasgrillen (har selv prøvet at slå det efter, men kunne ikke helt finde ud af det) - nemlig om man behøver bruge en 11 kg flaske, jeg skal jo selv få flasken op af trapperne. Men såvidt jeg kunne forstå bruger den, hvad der svarer til en "Weber gasdåse" i timen, så er der nogen flasker, der ligger mellem de små dåser og 11 kg flaskerne?
nek
Klubmedlem
Klubmedlem

Indlægaf plex » 17. jun 2010, 18:37

nek skrev:Mange tak for informationerne og også de lærerige informationer so far. Grillklubben er altså bare et fantastisk forum med al den engagerede hjælp, man får. Tak også for billedet af rugbrødet, der er syn for sagn, Jeg havde lige et spørgsmål til gasgrillen (har selv prøvet at slå det efter, men kunne ikke helt finde ud af det) - nemlig om man behøver bruge en 11 kg flaske, jeg skal jo selv få flasken op af trapperne. Men såvidt jeg kunne forstå bruger den, hvad der svarer til en "Weber gasdåse" i timen, så er der nogen flasker, der ligger mellem de små dåser og 11 kg flaskerne?

Hej

En 10kg letvægtsflaske er da meget nem at håndtere - alternativt en 5kg, som dog er dyrere end 10kg.

Jeg har også en anden regulator, så den kan bruges med 2/3 kg cgi flasker, hvis jeg har den med på ferie

PS: Den nipper kun til gassen, sammenlignet med de store gasgrills. Min 10kg flaske er fra august, og der er stadig en del gas tilbage, selvom den bliver brugt meget - også om vinteren
plex

Indlægaf jetlar » 17. jun 2010, 19:34

Du skal da have en lille kamado 8-) JBI har så mange, at han sælger af dem ;)
Mvh. Lars

OTG 57, JBI mini forlænger og Juleforlænger m/adapter, termometer und den ganzen molevitten - samt en Primo Kamado Oval Junior
Brugeravatar
jetlar
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Billund
GNV Region: Sydjylland

Næste

Tilbage til Spørg om din kuglegril