Kampen om trækullet

Fødselsdagshilnser, snik snak af diverse art og bare en hyggekrog

Kampen om trækullet

Indlægaf marlene » 6. feb 2010, 07:04

For mig er det næsten helt uforståeligt at jeg må sidde og skrive dette indlæg men jeg vil bare på en helt saglig måde slå nogle ganske simple facts fast! Jeg ville gerne kunne forsvare det indlæg på GG som er årsagen til dette indlæg men det er desværre umuligt for mig.

Det kul der sælges i grillbutikken er kul vi selv bruger i alle vores grill. Det vil sige at vi kender kvaliteten og indholdet af poserne. Hvis der er nogen der oplever at indholdet ikke lever op til den ønskede standard er man altid velkommen til at kontakte os så vi kan snakke om det. Vi ønsker på ingen måde at snyde eller sælge dårlig kvalitet.

De kamado-grill vi importerer direkte fra producenten i Kina er ikke og kan ikke kaldes for kopier. Det ville svare til at man kaldte en Dancook eller en out-door-chef for en kopi.

Hvis vi i nogle indlæg har lagt op til at vi ønskede en fornyet ”pudekamp” med andre forhandlere af kul eller grill af andet mærke så er det absolut en misforståelse. Jeg forstår ikke nødvendigheden i at skulle komme med negative og usaglige kommentarer på steder hvor jeg ikke har mulighed for at svare og det ligner for mig mest af alt nogle der går i alt for små sko!
Der skal være plads til os alle og det skal handle om at grille.
I skrivende stund er JBI ved at undersøge indholdet i henholdsvis holzkohle og Primokul så vi kan vise indholdet af de poser vi sælger i grillbutikken i forhold til en anden pose kul.
"uden appetit skal man hverken spise eller elske...." - men man kan da altid klemme en pølse eller en dessert ned...
Brugeravatar
marlene
Team Assi.
Team Assi.

Re: Kampen om trækullet

Indlægaf JBI » 6. feb 2010, 07:49

Og så fik jeg studeret det lidt nærmere....

Planen her for lørdag morgen var finpudsning af grillbutikken samt få lagt det sidste støbejern på hylderne, men inden den skrækkampagne om vores lorte-kul og kopi-griller på gg udvikler sig, vil jeg her vise indholdet af en pose holzkohle ved siden af en pose primo kul :-))

Det med kopi-griller orker jeg simpelthen ikke at tærpe mere i, og jeg vil igen opfordre til at komme og kigge på grillerne - for det er en god kvalitet uanset hvad de skriver.
Der står 3 stk. i vores showroom, og alle er velkomne til at komme og vurdere kvaliteten - også GG-primo brugere er velkomne, hvis de venligst vil lade bemærkninger som "en død fjende lugter godt" blive liggende på GG imens :?

Men tilbage til kullet:

Lad os skrabe lidt ud af poserne og kigge nærmere:

Og her de tømte poser:

Nærbillede af de 2 kul:

En ting der slog mig da jeg rodede med kullet, er at densiteten/vægtfylden på holzkohle er langt højere end primokul.
Det er ikke engang nødvendigt med en vægt, men bare at holde et stykke af hver slags i 2 hænder. (vi kan teste lidt mere den 20 feb.)
Jeg ved ikke hvad primokul er lavet af, men det er i hvert fald en meget let træsort i forhold til bøgetræ som holzkohle hovedsageligt er fremstillet af.
God mad tager lang tid og sviner meget - Også på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Grillbut ... 0050753021
Mail: info@grillbutikken.dk
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Geografisk sted: Århus
GNV Region: GNV Østjylland

Indlægaf Mor Birthe » 6. feb 2010, 08:12

Hej Marlene og JBI

Jeg kan ikke andet end give jer begge to ret i det I skriver,
mudderkastningen/misundelsen overfor andre produkter er åbenbart ikke et afsluttet kapitel på GG desværre :?

Jeg har fra sidelinien læst de pågældende indlæg og det undrer mig til stadighed, at der skal være denne kamp mellem de forskellige grillsider - der burde altså være plads til ALLE uanset hvilken grill eller hvilken slags kul/briketter man bruger. ;)

Jeg tror Ronaldowitch og jeg skal have sådan en pose Holzkohle med hjem den 20. februar, så kan vi jo teste dem mod de Primokul - som vi har et helt lager af. :lol:

Jeg glæder mig i hvert tilfælde til, at se de nye Keramiske Grill's i funktion - så vi ved selvsyn kan se om de er fuldt på højde med vores lille Kamado. .-)

Fortsat god lørdag og god week-end.
Med venlig hilsen fra
Mor Birthe

Stedet til at være glad er her,
tiden til at være glad er nu,
måden til at være glad er at få andre til det samme.

Billede
Brugeravatar
Mor Birthe
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Tilst
GNV Region: Midt og sydjylland

Indlægaf JBI » 6. feb 2010, 08:49

Mor Birthe skrev:som vi har et helt lager af. :lol:

Et helt lager :shock:
Jamen... det forstår jeg ikke, for jeg har lige læst på gg at primokul er udsolgt?

Og du har ret... vi gider ikke det mudderkastning, men vi kunne jo i stedet hjælpe dem og smide jeres lager af primokul ind i shoppen - så kan gg folket også få glæde af grillbutikken.dk :D
God mad tager lang tid og sviner meget - Også på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Grillbut ... 0050753021
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Indlægaf Mor Birthe » 6. feb 2010, 09:22

JBI skrev:
Mor Birthe skrev:som vi har et helt lager af. :lol:

Et helt lager :shock:
Jamen... det forstår jeg ikke, for jeg har lige læst på gg at primokul er udsolgt?

Og du har ret... vi gider ikke det mudderkastning, men vi kunne jo i stedet hjælpe dem og smide jeres lager af primokul ind i shoppen - så kan gg folket også få glæde af grillbutikken.dk :D

Så er det fordi folk på GG ikke læser at Ronaldowitch sælger Primokul :lol: :lol:

Vi behøver vel ikke smide dem i shoppen - når de står tørt og godt på lager i vores Dagli' Brugs ;)
Med venlig hilsen fra
Mor Birthe

Stedet til at være glad er her,
tiden til at være glad er nu,
måden til at være glad er at få andre til det samme.

Billede
Brugeravatar
Mor Birthe
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Tilst
GNV Region: Midt og sydjylland

Indlægaf orvis » 6. feb 2010, 10:05

hej
jeg har lige nu bedt GG om at slette mit indlæg om dyre kul vs. billige.
Det har på ingen måde været til hensigt at støde nogen og slet ikke JBI/ grillklubben/butikken.
Jeg har købt to sække kul og to briketter i butikken, brikettere levede helt op til mine forventninger, jeg konstaterede bare at der var smulder i bunden af min to sække kul, og dermed steg kilo årisen på brugbart kul.
Om det er det samme med de to andre mærker ved jeg ikke endnu, da jeg lige er startet på den dyreste sæk nemlig bosi.
Jeg har besøgt showrummet og set jeres kamadoer og har ikke andet end godt at sige om dem( og har heller ikke sagt andet)
Mvh
flemming
orvis
Klubmedlem
Klubmedlem

Indlægaf BjarneB » 6. feb 2010, 10:52

Det ville være rart med en test hvor et stort publikum var til stede - og ikke som GG manipulerede test af optændingsbriketter
hvor producenten allerede 3 dage efter testens offentliggørelse kunne sælge optændingsbrikketter med påtrykt slogan "anbefalet af GG".
Sært at man kunne nå at fremstille denne emballage og køre dem ud til forhandlerne på denne korte tid, men jeg har min tvivl hvorom
denne test var helt neutral. Men disse tyske holzkohle har da en kæmpe fordel - de er billige og gode.
Fremskridt kommer gennem snavsede hænder
BjarneB
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Vallensbæk Strand

Indlægaf JBI » 6. feb 2010, 11:04

orvis skrev:hej
Det har på ingen måde været til hensigt at støde nogen og slet ikke JBI/ grillklubben/butikken.
Jeg har købt to sække kul og to briketter i butikken, brikettere levede helt op til mine forventninger, jeg konstaterede bare at der var smulder i bunden af min to sække kul, og dermed steg kilo årisen på brugbart kul.
Om det er det samme med de to andre mærker ved jeg ikke endnu, da jeg lige er startet på den dyreste sæk nemlig bosi.
Jeg har besøgt showrummet og set jeres kamadoer og har ikke andet end godt at sige om dem( og har heller ikke sagt andet)
Mvh
flemming

Hej Flemming.
Det er bestemt heller ikke dig jeg bebrejder på nogen måde, jeg frygtede blot at folk kunne få den forestilling at primokul var noget helt helt andet end holzkohle - hvilket jeg ikke syntes er tilfældet.
I bund og grund kunne jeg være ligeglad, for vi har stort set ikke nogen fortjeneste på kul og briketter men syntes bare det hører til i butikken som en service :-))
Der vil altid være smuld og små stykker i alle poser (uanset mærke) med rent trækul, og det vil du også opleve med primo :-))
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Indlægaf Fred » 6. feb 2010, 13:47

orvis skrev:hej
Mvh
flemming

Hej orvis

Dit indlæg på GG er meget relevant og dine udtagelser omkring produkterne bære meget præg af, at være saglige og seriøse mht. din opfattelse af produkterne. Der er jo intet negativ eller tegn på "angreb" i dit indlæg - tværtimod.

Mht. Holmers indlæg og dermed begrundelsen for ikke, at slette dit indlæg kan jeg absolut kun give ham ret. :-))

Det er da utrolig vigtig, at vi har personer som dig i vores medlemsskare, da du har kastet dig ud i et lille projekt som morfmir også har gjort. Det er da absolut interessant, at prøve tingene af for efterfølgende at give udtryk for ens erfaring med det der nu er afprøvet, en afprøvning og dermed en konstatering som er til gavn for vi andre. :-))

Det vi så ALLE kun kan håbe på er, at kommentaerne der efterfølgende vil komme efter en sådan "test" må være saglige - uanset hvor man nu har købt produkterne, eller for den sags skyld - hvor produkterne nu engang kommer fra.
"Resultater opnås når virkelystne mennesker samarbejder"

/Frederik
Brugeravatar
Fred
Æres Grillklub Medlem
Æres Grillklub Medlem

Geografisk sted: Lunderskov
GNV Region: Sydjylland - Jylland

Indlægaf JBI » 6. feb 2010, 14:09

Godt skrevet Frederik...
Og mht. til primokamado VS JBI-kamadoen, kunne jeg godt tænke mig at have en primo stående i showroomet, så folk med selvsyn kunne se og teste kvalitets-forskellen :-))
Den der med at gemme sig bag skærmen og kalde vores griller for "kinesiske-kopi-griller" giver jeg ikke mange potter pis for :!:
Sørgeligt at vedkommende gg-bruger formentlig ikke har nos.. øhh jeg mener MOD/lyst nok til at konfrontere mig i virkeligheden for en reel dyst - for det kunne da være underholdende for alle parter :-))
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Næste

Tilbage til Hyggekrogen(Feedback)