Store pizza-test

Franskbrød, flutes, og andet brød

Redaktør: Administrator

Store pizza-test

Indlægaf JBI » 25. apr 2009, 16:39

Store pizza-test skulle det have været i dag, men... det er gået helt galt :roll:
Vi skulle teste Frederiks nye opskrift på en lynhurtig pizzadej på the Fred-Stone i JBI-smokeren, samt Frederiks nye pizzaindsats til diverse griller, men jeg havde desværre ikke mere af det gode cabosi trækul fra Metro...
Jeg købte istedet en sæk trækul der hedder "baker" og det er simpelthen så ringe at det er helt vildt!! Aldrig aldrig skal jeg igen købe det skidt!
Vi kan ingen varme tvinge ud af kullet, og der er en verden til forskel fra det kul jeg plejer at købe "cabosi" til det her lor..
Vi kan lige presse den til ca. 220 grader hvilket er alt for lidt.

Mere følger... nu skal vi ud og kigge til det vi allerede ved bliver et kedeligt resultat.. suk :cry:
God mad tager lang tid og sviner meget - Også på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Grillbut ... 0050753021
Mail: info@grillbutikken.dk
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Geografisk sted: Århus
GNV Region: GNV Østjylland

Re: Store pizza-test

Indlægaf mtl » 25. apr 2009, 17:23

Hej Jan
Så måå i jo bare tage testen i morgen når Fred får en "Vulkan", den kan så til gengæld holde temp oppe om det er BP gas elller Primagas 8-) , er spændt på at høre om resultatet
HUSK !!!! det er ikke kunst at overleve, det er en kunst at leve

Michael

grillsamling: alt for meget hvis du spørger min kone LOOOL (hvad ved hun om det ;-) )
Brugeravatar
mtl
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Midtfyn (ringe)
GNV Region: Fyn - Region Syddanm

Indlægaf blomstermand » 25. apr 2009, 18:07

Hejsa

Stakkels jer og nu uden aftens mad.

Rigtige mænd løber aldrig tør for kul. :lol:

Venlig hilsen
Blomstermand .-f

PS. jeg har lige grillet kylling og lækker kartofler, der er rester tilbage, når i bliver sulten. :-))
Det eneste beklædningsstykke der skulle forbydes er for små sko.
Brugeravatar
blomstermand
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Odense
GNV Region: Region Syd - Fyn

Indlægaf JBI » 25. apr 2009, 18:27

Vi laver dej:

Grillen er tændt op med det der senere skulle vise sig at være det værste skrammel... vi kunne ligesågodt have brugt nogle sammenkrøllede aviser.
Det duftede heller ikke som det aromatiske Cabosi kul.

lidt fyld på:

og ind i grillen der kun kunne komme op på godt 200 grader pga. det møgkul. (sorry)

Frederik lavede lige 40 kanelsnegle, men det er en helt anden historie...

Pizzaen er færdig efter en uendelighed... ca. 15-20 min. :roll:
Og måske ligner det en pizza, og måske nogen syntes det ville være ok, men.... det er bare langt fra godt nok desværre.

Dejen var faktisk rigtig god, men måske den lige skal trimmes en smule i opskriften til næste forsøg:

Nu skulle vi jo ikke sulte, så jeg tændte stenovnen op, og da var resultatet noget anderledes ved 360 grader:

Frederiks opskrift gav en lækker bund:

Hunden nød dog resterne fra forsøget med stor velbehag:

Som skrevet tidligere ER det svært at lave en mere eller mindre perfekt pizza på en grill, men vi fortsætter naturligvis til vi (forhåbentlig) har en god måde hvor det på den letteste måde kan lade sig gøre uden alt for megen stillen an.

Frederik er på vej hjem, og er nok knap så kritisk som jeg i sine senere indlæg, men... det kan altså blive Meget bedre - og det bliver det!
God mad tager lang tid og sviner meget - Også på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Grillbut ... 0050753021
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Indlægaf JBI » 25. apr 2009, 18:32

blomstermand skrev:Hejsa

Stakkels jer og nu uden aftens mad.

Rigtige mænd løber aldrig tør for kul. :lol:

Venlig hilsen
Blomstermand .-f

PS. jeg har lige grillet kylling og lækker kartofler, der er rester tilbage, når i bliver sulten. :-))

hehe... tak men vi fik da heldigvis lidt at spise til sidst.
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Indlægaf mtl » 25. apr 2009, 18:38

Blomstermand
Syntes det er helt sjovt du skrive RIGTIGE mænd LOOOOOOOL (øj jeg for stryg nu) :D

Michael

grillsamling: alt for meget hvis du spørger min kone LOOOL (hvad ved hun om det ;-) )
Brugeravatar
mtl
Klubmedlem
Klubmedlem

Indlægaf Lennie » 25. apr 2009, 18:40

Surt show. Ja det der Bakers kul er fint til PP i urtepotter, og der fungerede det til gengæld fint. Resten af posen (eller det meste) står også tilbage, for som du sige, så er det altså ikke godt til ret meget. Jo, jeg tror resten skal brugs, til juniors ristede marchmallows. Der kan det vist ikke gøre skade ;)
Hilsen
Åse
Brugeravatar
Lennie
Grillklub medlem
Grillklub medlem

Geografisk sted: Dronninglund, Nordjylland
GNV Region: Region Nordjylland

Indlægaf blomstermand » 25. apr 2009, 18:52

mtl skrev:Blomstermand
Syntes det er helt sjovt du skrive RIGTIGE mænd LOOOOOOOL (øj jeg for stryg nu) :D

Åhh min fejl. :lol:
Det eneste beklædningsstykke der skulle forbydes er for små sko.
Brugeravatar
blomstermand
Klubmedlem
Klubmedlem

Geografisk sted: Odense
GNV Region: Region Syd - Fyn

Indlægaf JBI » 25. apr 2009, 18:58

Lennie skrev:Surt show. Ja det der Bakers kul er fint til PP i urtepotter, og der fungerede det til gengæld fint. Resten af posen (eller det meste) står også tilbage, for som du sige, så er det altså ikke godt til ret meget. Jo, jeg tror resten skal brugs, til juniors ristede marchmallows. Der kan det vist ikke gøre skade ;)

Ja, det er garanteret godt til low & slow, hvis det vel at mærke kun skal have få timer, for det brænder jo heller ikke lang tid.. :roll:

Og Dig mtl.... var din mund :-))

Billede
Brugeravatar
JBI
Team SO
Team SO

Indlægaf mtl » 25. apr 2009, 19:07

hehehe
glæder mig at se du er milijøbevist, har vist set den tegning før :o :o

Michael

Brugeravatar
mtl
Klubmedlem
Klubmedlem

Næste

Tilbage til Alm. bagværk